Redovisningsansvarig Till Söderort
Resultat i Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Resultat i Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Vill du ta nästa steg i din ekonomikarriär och vill ta ett helhetansvar?
Publiceringsdatum2020-11-23Om företagetFör vår kunds räkning söker vi just nu efter en Redovisningsansvarig. Här läggs stor vikt vid personliga egenskaper och vi ser gärna att detta är en roll för dig som vill ta nästa steg i karriären! Har du arbeta på en byrå med kundansvar kan denna rollen vara som klippt och skuren för dig!
ArbetsuppgifterDu kommer ingå i ett teams om fyra personer och kommer att hantera allt det löpande inom redovisningen från början till slut. Detta är en bred och varierad roll med arbetsuppgifter såsom:
• Ansvara för att redovisning och rapportering.
• Ansvara för att upprätta årsbokslut och årsredovisningar enligt K3 (räcker att du sedan innan varit behjälplig, men att du nu har rätta drivet att lära dig!)
• Ansvara för och hantera deklarationer av inkomstskatt, moms och arbetsgivaravgifter
• Effektivisera företagets redovisnings-, boksluts- och rapporteringsprocess
• Vara uppdaterad på aktuella redovisnings- och skattefrågor för att kunna agera rådgivande inom organisationen
• Svara kund på ekonomiska frågor
• Följa upp kostnader mot budget
ProfilVi söker kandidater med:
• Akademisk examen i ekonomi och har minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet
• Meriterande att ha arbetat på en redovisningsbyrå med helhetsansvar
• Goda kunskaper i olika affärssystem där Visma i synnerhet är meriterande.
• Mycket goda kunskaper i Excel (uträkningar, formler samt pivottabeller)
• Intresse för att förstå helheten och affärsidén hos bolaget
• Flytande svenska i tal och skrift är ett krav då kundkontakt ingår i tjänsten
Vi lägger väldigt stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är noggrann, initiativrik och opretentiös. Du drivs av att lösa problem, effektivisera rutiner samt av att leverera kvalité i det du gör. För denna roll söker vi en person som är driftig, pålitlig, idérik och innovativ med väldigt god samarbetsförmåga. Vidare är du en härlig, uppriktig och ambitiös person som gillar en arbetsplats med högt i tak där stora utvecklingsmöjligheter inom redovisning erbjuds.
Framgångsfaktorer
• Relevant universitet-/högskoleutbildning
• Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet och mycket goda kunskaper inom redovisning
• Meriterande att sedan tidigare ha arbetat i Visma
• Mycket goda kunskaper i Excel
Om företagetResultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!
Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).
Så ansöker duSTART: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Stockholm, Västberga
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Hanna Eriksson 072-230 99 89
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2020-12-04
Denna tjänst är en direktrekrytering där vi på Resultat ansvarar för rekryteringsprocessen och där du blir anställd direkt hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Hanna Eriksson, 072-230 99 89
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagResultat i Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7885".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Resultat i Sverige AB (org.nr 556872-3109),
http://www.resultatab.se/ Arbetsplats Resultat AB
Jobbnummer 5456807
Observera att sista ansökningsdag har passerat.