Redovisningsansvarig/controller
Fabi Kompetanse AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fabi Kompetanse AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Järfälla,
Botkyrka eller i
hela Sverige VÄLKOMMEN TILL REKRYTERINGSTRÄFFEN PÅ ARBETSFÖRMEDLINGEN STOCKHOLM CITY
Tisdagen den 19 november 2013
Kl.10.30-11.30
Tunnelgatan 3, T-bana Hötorget.
Nedan finns beskrivning på ett av jobben som du kan söka på rekryteringsträffen.
Det finns flera arbetsgivare på plats och de söker kandidater till liknande tjänster.
Alla deltagande företag och beskrivning på de lediga tjänsterna finns på vår hemsida
www.arbetsformedlingen.se/stockholm-cityTa med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivarna. Beroende på hur många som kommer får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju.
Redovisningsansvarig/controller till fastighetskoncern
Vi söker nu en erfaren fastighetsekonom/controller till vår kund. Vår kund är en välkänd aktör i den finansiella världen och sitter belägna i vackra lokaler i City. Vi söker dig som har en gedigen grund inom redovisning/revision/controlling och som trivs att arbeta självständigt. Du brinner för siffror och trivs i fastighets- och finansbranschen. Du är van vid en högpresterande kultur och är duktig på att prioritera dina arbetsuppgifter.
Uppdraget startar efter årsskiftet och beräknas pågå i ca 4-6 månader. För rätt person kan det finnas möjligheter till fast anställning hos kund. Vi söker både dig som är intresserad av en fast anställning och dig som är intresserad av att arbeta som konsult/underkonsult.
Publiceringsdatum2013-11-14Dina arbetsuppgifterDu kommer bl a att arbeta med:
• Bokföring för de 14 bolag som bedriver verksamhet
• Projektredovisning samt uppföljning och avslut av byggprojekt, med klassificering och aktivering av kostnader (kontinuerlig kontakt med byggprojektledare)
• Hantering av moms och skatter inklusive arbetsgivardeklaration och momsdeklaration samt uppföljning av investeringsmoms i samband med byggprojekt
• Upprätta bokslut för 14 legala enheter
• Konsolidering av fastighetskoncernen
• Legal rapportering till ägare (Group Consolidation)
• Årsredovisning för bolag och koncern
• Kontakt med revisorer
• Inkomstdeklarationer
• Budget och prognos
• Likviditetsprognoser
• Löpande rapportering, uppföljning av intäkter och kostnader inom bolagen samt koncernen
• IFRS värdering
• Underlag för rapportering till styrelse
• Stödfunktion till CEO/COO i respektive verksamhetsgren
• Stödfunktion till Business Team
KvalifikationerFör att lyckas i rollen som ser vi att du har:
• Civilekonomexamen
• Flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Mycket god kunskap om fastighetsredovisning
• Mycket god kunskap inom skatt och redovisning
• Vilja och god kunnighet i att själv jobba med Excelmodeller och analyser
Som person är du:
• Van att arbeta självständigt
• Noggrann
• Professionell
• Kommunikativ
• Bra på att samarbeta och van att arbeta under tidspress
Placering:
Stockholm
Omfattning:
För rätt person kan det finnas möjligheter till fast anställning hos kund.
Så ansöker duÄr du den vi söker? Välkommen in med din ansökan via formulär nedan. Har du några frågor får du gärna kontakta Desiree Nyman, 08-690 97 92. Intervjuer sker löpande varför vi vill ha din ansökan snarast.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Konsultuppdrag med start efter årsskiftet. Ca 4-6 månader
TillträdeEfter årsskiftet
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-11-19
VÄLKOMNA TILL REKRYTERINGSTRÄFFEN PÅ AF CITY!
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagFABI Kompetanse AB
AdressFABI Kompetanse AB
11134 STOCKHOLM
KontorsadressSveavägen 66, 5 tr
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer till arbetsgivaren saknas i denna annons.
E-postadress:
fabikompetanse@fabi.se Jobbnummer 1703398
Observera att sista ansökningsdag har passerat.