Redovisningsansvarig
Inera AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2018-08-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsansvarig" (publicerad 2024-02-22) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm,
Österåker,
Karlstad,
Lund eller i
hela Sverige Inera koordinerar och utvecklar digitala tjänster i samverkan med landsting, regioner och kommuner.
Inera ägs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) samt landsting, regioner och kommuner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna.
Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras verksamhet.
Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på
www.inera.se Inera söker nu en redovisningsansvarig
Då vår ordinarie redovisningsansvarige går på föräldraledighet söker vi dig som vill arbeta med oss i en tjänst där du får eget ansvar och duktiga och trevliga kollegor. Föräldravikariatet är tänkt att starta snarast och pågå ungefär till 31 december 2019.
Som redovisningsansvarig på Inera behöver du erfarenhet av att ha arbetat med redovisning i ett tjänsteföretag. Detta innebär att du ska kunna upprätta årsbokslut och månadsbokslut. Du ska även kunna ta fram likviditetsprognos, ha god erfarenhet av kundfakturering samt kunna administrera skattedeklarationer. Tillsammans på avdelningen skapar och förbättrar vi rutiner och inför nya stödsystem för att effektivisera ekonomiarbetet på företaget.
Kompetens- och kunskapskrav
Vi söker en ekonom med ca 3 års erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete. Du har minst en gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning. Du ska ha god datavana och goda kunskaper i Excel.
Vi önskar även att du har erfarenhet av:
• Redovisning i tjänsteföretag
• Koncernredovisning
• Projektredovisning
• Moms-och arbetsgivaravgifter
• Månad-och årsbokslut
• Löpande redovisning och avstämningar av balanskonton
• Vana att importera och exportera information till olika databaser.
Det är meriterande om du har arbetat i systemen Hogia och Palette.
Som person är du självgående, flexibel, driven, initiativtagande och noggrann.
Varaktighet och tillträde
Tjänsten är ett vikariat på grund av föräldraledighet. Tjänsten är en heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan SOBONA och Vision/Akademikeralliansen.
Publiceringsdatum2018-08-22Så ansöker duVi läser ansökningar och genomför intervjuer löpande vilket kan betyda att vi tillsätter tjänsten innan ansökningstiden är slut. Sista ansökningsdag är den 16 september 2018.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Avdelningschef Björn Almqvist;
bjorn.almqvist@inera.se; 070-594 58 20
HR-generalist Kristina Claesson,
kristina.claesson@inera.se; 072-728 31 33
Fackliga frågor besvaras av Harriet Fredin, Vision, 076-778 06 42
Vi avböjer oss vänligt, men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInera AB
AdressInera AB
Tjärhovsgatan 21B
11893 Stockholm
KontorsadressTjärhovsgatan 21B
Jobbnummer 4303279
Observera att sista ansökningsdag har passerat.