Redovisnings-/ekonomiassistent till ekonomienheten Botkyrka komm

Botkyrka kommun, Förvaltningskontoret / Ekonomiassistentjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Förvaltningskontoret i Botkyrka

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med nära 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Publiceringsdatum
2015-07-22

Arbetsuppgifter
Lockas du av att arbeta med hela kundreskontraprocessen, där det finns utrymme för effektivisering och utveckling?
Då en av våra medarbetare ska gå i pension behöver vi nu förstärka vår organisation med en redovisnings-/ ekonomiassistent, med lite utöver det vanliga, till kundreskontran. Hos oss får du möjlighet att bidra i vårt utvecklingsarbete med redovisningsfrågor och ekonomiadministrativa processer.

I denna roll är du placerad på ekonomienheten som hör till kommunledningsförvaltningen.

Ekonomienhetens uppdrag är att kvalitetssäkra och genomföra många av kommunens ekonomiprocesser, från faktura till bokslut. Enheten ansvarar t.ex. för kommunens ekonomisystem, kund- och leverantörsreskontra, fakturahantering, bokslut samt att samordna olika ekonomiprocesser.

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med samtliga delar i kundprocessen. Tillsammans med dina kollegor sköter ni filinläsningar, inbetalningar, avstämningar, interna kontroller, kravverksamhet mm. Ni servar medborgare och medarbetare i organisationen och svarar på deras frågor, både i tal och skrift. Utöver detta kommer din roll att innefatta att hålla i utbildningar och delta i diverse olika projekt.

I din roll arbetar du utifrån gällande lagstiftning och bemöter våra medborgare och medarbetare med kunskap och tydlighet. Du ska utifrån ett helhetsperspektiv, tillsammans med övriga medarbetare inom din arbetsgrupp, utforma och arbeta efter enhetliga rutiner, samordna processer och driva utvecklingsprojekt. Arbetet kräver noggrannhet och initiativrikedom.

Arbetsuppgifterna inryms initialt främst inom kundreskontra och kravhantering men kan också komma att vara inom leverantörsreskontra och kassafunktionen.

Detta är tjänsten för dig som har en god förståelse för processen och flödet. Du har förmodligen arbetat ett par år med liknande arbetsuppgifter. Du utför dina arbetsuppgifter professionellt och arbetar lösnings- och utvecklingsorienterat.

Kvalifikationer
Du ska ha:
• Minst gymnasieekonomutbildning med inriktning mot redovisning/bokföring
• Grundligt behärska bokföring och ha förståelse för olika ekonomiska samband
• Minst 2-3 års erfarenhet av likvärdigt arbete på en ekonomienhet
• Gärna ha erfarenhet av arbete inom både en liten organisation (helhet) och en stor organisation (volym)

Du har goda datorkunskaper, god systemvana och har stor förståelse av Excel. Adritro affärssystem (RoR) är vårt ekonomisystem och kunskap i detta är meriterande. Vidare uttrycker du dig väl i såväl tal som skrift. Du brinner för att möta människor i olika arbetsrelaterade sammanhang och att på ett professionellt sätt informera och hålla enklare utbildningar.

Som person är du driven och ambitiös, du har god initiativförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Vidare är du ansvarstagande och liksom dina kollegor är du hjälpsam och prestigelös. Du bidrar med god energi till teamarbetet. Du har lätt att kommunicera med andra människor och är bra på att skapa goda kontakter.

ÖVRIGT
Intervjuer och urval görs löpande så välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-30
Ange följande referens när du ansöker: A490985
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Wallqvist, Redovisningschef 08 - 530 627 20

Facklig kontakt
Fackliga kontaktpersoner 0853061000

Företag
Botkyrka kommun, Förvaltningskontoret

Adress
Botkyrka kommun, Förvaltningskontoret
Munkhättevägen 45
14785 TUMBA

Kontorsadress
14785 Tumba

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2367180

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Förvaltningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Förvaltningskontoret: