Redovisnings assistent Helsingborg

Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
2025-03-04


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Bräcke eller i hela Sverige

Är du en noggrann och serviceinriktad person med erfarenhet av ekonomiadministration? Trivs du i en roll där du får arbeta strukturerat och ha daglig kontakt med både leverantörer och kunder? Har du en utbildning inom redovisning/ekonomi och har minst tre års erfarenhet av redovisningsarbete? Då kan du vara den vi söker!

Ort: Helsingborg
Start: Snarast möjligt
Uppdrag: Ca 10mån. Konsultuppdrag via Jefferson Wells, arbete hos kund.

Dina ansvarsområden inkluderar:

Leverantörsreskontra

* Granska och behandla fakturor.
* Förbereda och genomföra betalningskörningar
* Stämma av AP-transaktioner och upprätthålla korrekta bokföringsunderlag.
* Hantera leverantörsfrågor och lösa eventuella avvikelser snabbt.

Månadsbokslut

* Stödja månadsbokslutet genom att förbereda och bokföra journalposter, inklusive periodiseringar och justeringar.
* Stämma av olika konton och säkerställa att alla transaktioner är korrekt bokförda.
* Medverka vid upprättandet av finansiella rapporter och analyser.

Momsdeklarationer

* Förbereda och lämna in momsdeklarationer i enlighet med lokala regler.
* Stämma av momskonton och säkerställa korrekt och tidsenlig inlämning av momsdeklarationer.
* Hålla sig uppdaterad om momslagstiftning och säkerställa företagets efterlevnad.

Allmänt redovisningsstöd

* Medverka i underhållet av huvudboken genom att säkerställa korrekt registrering av alla finansiella transaktioner.
* Stödja framställning av ekonomiska rapporter och bokslut.
* Utföra kontoavstämningar och hantera eventuella avvikelser.
* Assistera vid interna och externa revisioner vid behov.

Administrativa uppgifter

* Upprätthålla organiserade och uppdaterade finansiella register.
* Medverka i utveckling och implementering av redovisningsprinciper och rutiner.
* Ge administrativt stöd till redovisningsavdelningen vid behov.



Publiceringsdatum
2025-03-04

Kvalifikationer
* Kandidatexamen i redovisning, finans eller ett relaterat område.
* Minst 5 års erfarenhet av redovisningsarbete, med fokus på leverantörsskulder och månadsbokslut.
* Stark kunskap om momsregler och erfarenhet av momsdeklarationer.
* Goda kunskaper i redovisningsprogram och Microsoft Office-paketet, särskilt Excel.
* Utmärkt noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer i finansiell dokumentation.
* Starka organisatoriska och tidsplaneringsförmågor.
* Förmåga att arbeta självständigt samt i team.
* God kommunikations- och samarbetsförmåga.
* Engelska i tal och skrift

Meriterande kvalifikationer:

* Erfarenhet av SAP.
* Erfarenhet från ett multinationellt företag eller en större organisation.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan via länken i annonsen!
Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Så ansöker du
För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta vår Konsultchef Cecilia Lindgren på cecilia.a.lindgren@manpower.se.

Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "35c02883-384d-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Jefferson wells

Kontakt
Cecilia Lindgren
cecilia.a.lindgren@manpower.se
+46703782727

Jobbnummer
9201787

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: