Redaktör till Pedagog Malmö, Grundskoleförvaltningen

Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utvecklingsavdelningen / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utvecklingsavdelningen i Malmö

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Tillsammans gör vi skillnad!
Grundskoleförvaltningens övergripande uppdrag är att ge alla Malmös elever samma möjligheter att lyckas i skolan och nå goda resultat. Förvaltningen ska även skapa de bästa förutsättningarna för de medarbetare som möter våra elever och deras vårdnadshavare. Oavsett arbetsuppgifter så innebär ett arbete i grundskoleförvaltningen att göra skillnad för våra 28 000 elever. Tillsammans med 4 900 kollegor kan du vara med i skapandet av varje elevs bästa skola.

Pedagogisk Inspiration Malmö är en gemensam utvecklingsavdelning för Förskole- och Grundskoleförvaltningen samt Arbetsmarknads-, gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen som arbetar för att stödja förvaltningarna utifrån deras behov. Tillsammans med övrig personal ingår det i ditt uppdrag att verka för ett socialt hållbart Malmö där varje barn och elev ges likvärdiga möjligheter att nå uppställda mål.
Då avdelningen ofta möter en komplex uppdragsbild är det av vikt att avdelningen också är en lärande organisation där delakultur och kunskapsspridning råder.



Publiceringsdatum
2017-02-03

Arbetsuppgifter
Till vår avdelning söker vi nu en redaktör för Pedagog Malmö.
Du kommer att vara placerad på Pedagogisk Inspiration Malmö med en enhetschef som din närmsta chef.

Pedagog Malmö, som är en webbtidning, skapar förutsättningar genom sin struktur och digitala arena, för ett kollegialt lärande utifrån verksamheternas bidrag. I Pedagog Malmös redaktionsråd ingår en kontaktperson från respektive skolförvaltning.

Som redaktör utvecklar du Pedagog Malmö tillsammans med kollegor. Du intervjuar, filmar, redigerar - både ljud och bild, fotograferar, skriver och publicerar artiklar. Du kontrollerar kommentarer och läser blogginlägg. Du instruerar, stöttar och möter nya bloggare samt skapar nya blogganvändare. Du kommer att ansvara, i samarbete med dina kollegor, för Pedagog Malmös kanaler i sociala medier. Speciellt för denna tjänst gäller delat ansvar för innehåll, planering och utveckling av Pedagog Malmös pedagogspår.



Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har journalistutbildning gärna i kombination med en pedagogisk utbildning. Kännedom om och erfarenhet av skolans uppdrag, stort intresse för pedagogik och skolvärlden är av stor vikt. Du ska ha flera års erfarenhet av arbete med sociala medier och erfarenhet av att arbeta med redaktionella texter på webben. Du ska ha goda kunskaper i att fotografera och redigera bilder. Det är också meriterande om du har arbetat med film och/eller podd som ett verktyg för berättande. Du bör också vara bekväm med Wordpress som CMS. Goda kunskaper i Photoshop, erfarenhet av att arbeta med Google Analytics, sökordsoptimering och kunskaper i InDesign.

Vi arbetar redaktionellt, en stor del av arbetet är individuellt men i samråd och med stöd av kollegor. Flexibilitet, hög samarbetsförmåga, prestigelöshet, engagemang med en positiv människosyn är värden som vi ser hos dig för att kunna fungera i detta sammanhang.

Som person är du nyfiken, lyhörd, lösningsfokuserad, serviceinriktad och har ett driv. Att skapa förtroende är en viktig faktor i arbetet. Du har en god prioriterings och planeringsförmåga. Att vara driven i att det sker en högkvalitativ leverans i rätt tid ser vi som en förutsättning
I tjänsten kommer det också att ingå avdelningsövergripande uppdrag. Vi söker dig som utifrån avdelningens behov har en förmåga att anpassa ditt bemötande och vara operativ utifrån olika målgrupper och deras perspektiv. Det kräver en hög social kompetens, förmåga till aktivt lyssnande och kommunikativ färdighet både i tal och skrift. På avdelningen finns en grundläggande inställning till högkvalitativ leverans utifrån beställarens behov.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska och ha förmågan att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift.


ÖVRIGT
Tidsbegränsad anställning på 3 år med placering på Pedagogisk Inspiration. För sökande med lärarexamen gällande grundskola med adekvat erfarenhet finns möjlighet att få en tillsvidaretjänst i Malmö stad, Grundskoleförvaltningen.

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Tjänsten tillsätts under förutsättning av att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal i Malmö stad.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 10 10 29. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-19
Ange följande referens när du ansöker: 171-17-0072
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mats Johnsson
Annika Dysting

Företag
Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utvecklingsavdelningen

Adress
Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utvecklingsavdelningen
August Palms plats 1
20580 Malmö

Kontorsadress
August Palms plats 1 Malmö

Jobbnummer
3300972

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utvecklingsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utvecklingsavdelningen: