Redaktör / Community manager
Framtiden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du utbildning inom media / kommunikation och tycker det är roligt att arbeta med hemsidor och sociala medier? Har du förmågan att arbeta självständigt? Sök då denna tjänst!
Publiceringsdatum2016-02-22ArbetsuppgifterI rollen som redaktör kommer du att driva vår kunds digitala närvaro genom att uppdatera hemsidan, samla information, omvärldsbevaka och publicera inlägg i sociala medier samt webbplatsen.
Du kommer även att ha en kanslifunktion. I dessa arbetsuppgifter ingår planering, samordning, medlemsservice och administrativa uppgifter som protokollskrivning. Ekonomiska arbetsuppgifter ingår också. Exempel på detta kan vara fakturering och utbetalningar.
Vår kund tillhandahåller en mindre lokal men ser helst att man arbetar hemifrån. I rollen ingår även ett par resor per år inom Skandinavien för att närvara vid årsmöten, arbetsgruppsmöten och dylikt.
Om företagetVår kund är en intresseförening som vill vara med att påverka samhället genom att aktivt arbeta för en hållbar samhällsutveckling med minsta möjliga miljöpåverkan.
ProfilFör att du ska trivas i rollen som Redaktör / Community manager bör du vara en driven person som inte är rädd för att lära sig nya saker. Du är noggrann och har förmågan att arbeta självständigt.
Skallkrav:
Utbildning inom media / kommunikation.
Goda kunskaper i att uppdatera hemsidor och sociala medier.
Svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande:
Intresse av teknik och samhällsutveckling.
Erfarenhet av administrativt arbete.
Kunskaper i Fortnox eller något annat CRM-system.
Om företagetSom anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
AnställningsvillkorAnställningsvillkorStart: Omgående
Placering: Göteborg
Omfattning: Deltid, 50 %
Lön: Enligt överenskommelse
Intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Deltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-29
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6674
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSandra Svensson
sandra.s@framtiden.comFöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Kristinelundsgatan 13
41137 Göteborg
KontorsadressKristinelundsgatan 13, Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2682569
Observera att sista ansökningsdag har passerat.