Receptionist/servicekoordinator

KTH, Skolan för informations- och kommunikationsteknik / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KTH, Skolan för informations- och kommunikationsteknik i Stockholm

KTH svarar för en tredjedel av Sveriges kapacitet av teknisk forskning och ingenjörsutbildning på högskolenivå. Utbildningen och forskningen täcker ett brett område - från naturvetenskap till alla grenar inom tekniken samt arkitektur, industriell ekonomi och samhällsplanering. Totalt finns vid KTH 12 400 helårsstudenter på grundnivå och avancerad nivå, nästan 1900 aktiva forskarstuderande och 5100 anställda.

Skolan för informations- och kommunikationsteknik bedriver internationellt framstående forskning och utbildning inom materialfysik, fotonik/optik, elektroniksystem, integrerade komponenter och kretsar samt kommunikationssystem. Vår forskning omfattar både grundläggande och tillämpade projekt samt innehåller betydande inslag av innovativ och entreprenöriell verksamhet. Vårt utbildningsutbud är brett och omfattar kandidat- högskoleingenjörs- och civilingenjörsprogram, masterutbildningar samt doktorsprogram. Skolan har ett nära samarbete med svensk och internationell industri, forskningsinstitut samt intresseorganisationer som Kista Science City.

Publiceringsdatum
2015-11-13

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en receptionist/servicekoordinator till skolans nyinrättade servicecenter som är under uppbyggnad.

Servicecentret kommer att samordna och hantera ärenden inom infrastruktur, enklare IT-/datafrågor, enklare studentfrågor och annan service till skolans anställda, studenter och besökare. Detta sker via en gemensam reception och via digitala kanaler. Målsättningen för servicecentret är att erbjuda en förstklassig service till skolans alla målgrupper genom att vara första linjens service för flertalet av frågorna.

Som receptionist/servicekoordinator är dina huvudsakliga uppgifter att bemanna receptionen och utveckla uppgifter, rutiner och processer i servicecentret. Du är vårt ansikte utåt och sköter självständigt ett antal uppgifter som t.ex. att ta emot besökare, telefonpassning, registrera ärenden i ärendehanteringssystem, ta emot paketleveranser, ta hand om datorkontofrågor, passerkortsfrågor, nyckelhantering och lokalbokning. Din funktion blir något av sambandscentral för hela förvaltningen där du tar emot ärenden som du sedan själv handlägger eller fördelar till rätt person.

Då både servicecentret och tjänsten är nya kommer det att vara ett stort fokus på att bygga upp och utveckla utbudet i servicecenter tillsammans med projektgruppen. Tjänsten kommer att ligga på skolans HR-enhet.

Kvalifikationer
Du ska ha minst gymnasieutbildning, ha mycket goda färdigheter i svenska och engelska i tal och skrift, samt mycket god vana av att arbeta med webbaserade system och andra molnapplikationer. Erfarenhet från högskolesektor, ärendehanteringssystem och inpasseringssystem samt erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Kunskap i andra språk utöver svenska och engelska är också meriterande.

Du har en utpräglad känsla för service och hög social kompetens. Vidare är du initiativrik, flexibel och stresstålig samt strukturerad, noggrann och en bra organisatör. Stor vikt kommer att läggas vid personligheten.

Fackliga representanter

Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida. 

Så ansöker du
Du ansöker via KTH:s rekryteringsverktyg. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.

Övrig information
Tidsbegränsad anställning på 1 år med möjlighet till förlängning.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast efter 2016-01-11 Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-04
Ange följande referens när du ansöker: I-2015-0876
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Minnema, projektledare servicecenter 08-790 44 44, minnema@kth.se
Lisa Jonason, personalhandläggare ICT registrator@ict.kth.se

Företag
KTH, Skolan för informations- och kommunikationsteknik

Adress
KTH, Skolan för informations- och kommunikationsteknik
Kistagången 16
16440 Kista

Kontorsadress
Kistagången 16

Jobbnummer
2527557

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KTH, Skolan för informations- och kommunikationsteknik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KTH, Skolan för informations- och kommunikationsteknik: