Receptionist för ett långsiktigt uppdrag till vår kund i Solna

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-09-22

Om tjänsten
Som receptionist är du företagets ansikte utåt och välkomnar såväl kollegor som externa besökare med ett positivt och vänligt sätt. Du loggar in i besökssystemet och meddelar företagets personal om besökarens ankomst. Du är ansvarig för företagets växel och för alla inkommande och utgående post- och budtjänster. Du ansvarar även för att boka mötesrum och catering inför möten samt anmäla om det är något i lokalerna som inte fungerar. I rollen som receptionist kommer du även att arbeta med olika administrativa uppgifter så som att sköta administration av parkeringskort, uppdatera personaltelefonnummer, hantera formulär för samtycke enligt GDPR för e-postmedelanden etc.

Utöver detta kommer du att ansvara för personalköket och för beställningar av köksartiklar. Även beställningar av kontorsmaterial ingår i rollen som receptionist. Du kommer alltså att ansvara för hela inköpsprocessen, från skapande av inköpsorter, kodning av fakturor och övervakning av inköpsorter och betalningar. Du kommer att övervaka den lokala ekonomihanteringen i SAP och Pos. Du ansvarar för att skanna in resekostnader och arkivera dem.

I din roll som receptionist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Välkomna och ta hand om externa besökare
• Ansvara för växel och post- och budtjänster
• Förbereda möten genom att boka mötesrum och catering
• Inköp av kontorsartiklar och köksartiklar
• Övervaka den lokala ekonomihanteringen

Tjänsten som receptionist är ett konsultuppdrag med start omgående och som fortsätter tillsvidare.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som receptionist eller av liknande serviceinriktade arbetsuppgifter. Vi ser att du har goda datakunskaper och kan uttrycka dig väl på engelska och svenska i både tal och skrift. Tidigare erfarenhet av SAP är meriterande.

Vidare ser vi att du är en person med hög servicenivå som ser vad som behöver göras. Du har ett vänligt bemötande såväl i telefon som vid fysiska möten med besökare. Viktiga egenskaper för att klara av rollen är att vara stresstålig, flexibel och noggrann. Det är också viktigt att du har en god administrativ förmåga och trivs med administrativa arbetsuppgifter.

Viktigt för tjänsten är:
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift
• Goda datakunskaper
• Hög servicenivå

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Fanny Sandegren via Adecco 010 - 173 73 00 alt. 073 684 72 94

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Receptionist, SAP, administration, Stockholm, Solna, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-35647".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
5985911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: