Receptionist/administratör, Individ- och familjeomsorgen

Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Receptionistjobb / Sandviken
2022-10-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Receptionist/administratör, Individ- och familjeomsorgen" (publicerad 2024-05-22) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken, Gävle eller i hela Sverige

Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som utgörs av sex enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet och ANDTS. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna.

Trivs du med ett varierat arbete och har lätt för att anpassa dig till olika situationer? Då har vi jobbet för dig, kom och arbeta med oss!

Tjänsten utgår från receptionen inom förvaltningens ekonomi- och vuxenenhet, som ansvarar för handläggning av ekonomiskt bistånd och beroendevård. I tjänsten ingår att bistå administrativt i övriga delar av förvaltningen, men främst förvaltningens stab samt barn- och ungdomsvårdens reception. Du kommer att ha ett nära samarbete med en kollega som också arbetar i receptionen.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner:
• semesterväxling
• årsarbetstid
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen

Publiceringsdatum
2022-10-12

Arbetsuppgifter
Som receptionist/administratör ansvarar du för första mötet med de personer som besöker förvaltningens ekonomi- och vuxenenhet. Du tar emot och informerar samt hänvisar besökare till rätta.

Din roll innebär ett viktigt stöd till flera funktioner inom förvaltningen. Rollen ställer höga krav på service och kvalitet, såväl mot våra besökare som internt till förvaltningens medarbetare. Du planerar självständigt dina arbetsuppgifter efter rådande förutsättningar. Jobbet är varierande med praktiska och olika administrativa arbetsuppgifter.

Ditt arbete innehåller till stor del administrativa uppgifter så som fakturahantering, postsortering, beställare av varor, resebokningar, gallring av personakter med mera. Du är så kallad nyckelperson vad gäller fakturahantering och bistår förvaltningens ekonom med underlag vid ekonomiuppföljningar och bokslut. Du ersätter nämndsekreteraren vid dennes frånvaro, vilket innebär planering och sekreterarskap vid nämnds- och utskottsmöten samt diarieföring.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning/yrkeshögskola inom yrkesområdet kontor/administration eller har flerårig arbetslivserfarenhet av administrativt- och/eller arbete i reception. Du behärskar det svenska språket obehindrat och har goda kunskaper i engelska. Det är meriterande för tjänsten om du har arbetat inom socialtjänsten och/eller i en politiskt styrd organisation. Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenheter av personer som befinner sig i sårbara situationer. Du har även goda IT-kunskaper.

I din roll som receptionist/administratör så har du ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra. Du anpassar dig till olika situationer, och har förmågan att ändra ditt förhållningssätt. Du ser möjligheter i förändringar. Du inger förtroende, skapar tilltro och tillit. Du har en förmåga att sprida lugn och stabilitet.

För att lyckas i rollen så har du en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har förmågan att hitta alternativa lösningar på uppkomna problem.

ÖVRIGT
I den här rekryteringen kan det bli aktuellt med fortlöpande urval för intervju.

I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2023-01-02 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "137-22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Katarina Gröndahl
katarina.grondahl@sandviken.se
026- 24 15 90

Jobbnummer
7065799

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen: