Receptionist
Göteborgs universitet / Receptionistjobb / Göteborg
2017-01-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Receptionist" (publicerad 2023-07-24) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Receptionist
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, 2018-02-28
Omfattning: 100 %
Placering: Fastighets- och Serviceenheten, Göteborg
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Diarienummer: PET 2017/60
Sista ansökningsdag 2017-02-09
Området för infrastrukturstöd har ett övergripande uppdrag att erbjuda kvalitativ och effektiv service till universitetets olika verksamheter och därmed möjliggöra forskning och utbildning i världsklass. Tillsammans skapar vi attraktiva IT-, fastighets- och servicetjänster som möter Göteborgs universitets behov. Området har drygt 400 medarbetare med bred kompetens och stor geografisk spridning.
Infrastrukturområdets verksamhetsnära fastighetsförvaltning och servicearbete bedrivs i fem Campusområden som utgår ifrån de geografiska områden där Göteborgs universitets verksamhet bedrivs. Campusservice är den fastighets- och serviceorganisation som säkerställer att lokal service, med samlad kompetens finns inom området. Det handlar bland annat om lokalservice, vaktmästeri, AV- service, seminarie- och konferenssupport, posthantering och säkerhet.
Campusservice Rosenlund omfattar de delar av Göteborgs universitet som i huvudsak återfinns i stadsdelen Rosenlund.
Vid Campusservice Rosenlund arbetar 10 medarbetare som ger service till följande fastigheter och verksamhet;
• Pedagogen (fyra hus). Här finns Utbildningsvetenskapliga fakulteten och dess institutioner.
• Idrottshögskolan på Skånegatan, som är en del av utbildningsvetenskap
• Södra Allégatan, Lärarutbildningsnämnden, LUN.
• Bohusgatan 15, Svensk Nationell Datatjänst, SND
• Rosenlundsgatan 4, delar av Gemensamma förvaltningen
Arbetsuppgifter
I arbetet ingår bland annat:
• Ta emot besökare och hjälpa dem till rätt plats
• Svara på frågor från både personal och besökare
• Besvara och vidareberordra frågor via mail och telefon
• Du säkerställer att det är en god trivsel i lokalerna samt är delaktig i skapandet och upprätthållandet av rutiner för kontoret
• Förbereda och serva möten och konferenser med bland annat AV-stöd. Tunga lyft förekommer
• Ta emot leveranser, sköta intern posthantering
• Inköp av kontorsmaterial
• Arbete i passagesystem och nyckelhantering
• Ha kontakt med fastighetsägare och om så behövs, byte av lampor och annat praktiskt så att arbetet flyter på utan störningar
• Lokalbokning
• Medverkan i arbete med brandskydd och arbetsmiljö. Bland annat periodiska kontroller och information
Kvalifikationer
Minst ett års erfarenhet av arbete i reception/motsvarande eller vad som arbestgivaren bedömer som relevant utbildning är ett krav. Du har god datorvana och förmåga att lära nya tekniska och administrativa system. Du behöver kunna hantera svenska och engelska i tal och skrift i den vardagliga kontakten med verksamheten. Eftersom arbetet till viss del innefattar lokalservice med praktiska moment är det nödvändigt att du har ett praktiskt handlag. Meriterande är tidigare arbete med AV- teknisk utrustning.
Som person är du positiv och arbetar bra med andra människor, lyssnar och kommunicerar samt löser vardagliga utmaningar på ett lyhört och flexibelt sätt. Självklart har du känsla för service, har stor ansvarskänsla och är noggrann. Receptionens funktion och dess medarbetare är en viktig del av den allmänna trivseln i huset. Detta ställer krav på att kunna möta människor med stort engagemang och omsorg. För att trivas i rollen som receptionist behöver du vara prestigelös och alltid försöka göra det bästa av varje situation och har attityden "detta fixar jag". Du är lugn och stabil och fokuserar på rätt saker i stressade situationer.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Övrigt
Intervjuer kommer att ske löpande.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktuppgifter för anställningen
Peter Edwardsson, Campuschef
031- 786 2263
peter.edwardsson@gu.se Fackliga organisationer
OFR/S: Peter Brandt
031-786 1169
peter.brandt@gu.se SEKO: Salima Khamchane
031-786 1173
seko@gu.se SACO: Martin Selander
031-786 1987
martin.selander@gu.se Ansökningsförfarande
Registrera din ansökan elektroniskt via vår hemsida,
http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/ledigaanstallningar/?id=19144&Dnr=821476&Type=S under "Ansök online".
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad anställning, 2018-02-28
Publiceringsdatum2017-01-26Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-09
FöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressUniversitetsplatsen 1
Jobbnummer 3284434
Observera att sista ansökningsdag har passerat.