Receptionist
Göteborgs Stad, Miljöförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Miljöförvaltningen i Göteborg Miljöförvaltningens uppdrag är att verka för att göteborgarna ska ha en god livsmiljö och för att Göteborgssamhällets negativa påverkan på hälsa och miljö ska vara så liten som möjligt.
Publiceringsdatum2013-09-24ArbetsuppgifterSom receptionist på miljöförvaltningen kommer du att serva både externa besökare och förvaltningens egen personal med normalt förekommande receptionssysslor. Utöver detta kommer du
• vara kontaktperson för frågor som rör larm och passersystem.
• ingå i inköpsgruppen som centraliserat sköter förvaltningens inköp.
• vara kontaktperson avseende vår mottagning av nya medarbetare.
• vara en nyckelperson när det gäller att administrera och samordna konferenser.
• sköta viss administration kring telefoner och telefonabonnemang för vår personal.
Vi ser att du är drivande i att utveckla förvaltningens rutiner inom aktuella arbetsområden, både inom de områden där du är huvudansvarig men också som en del av olika arbetsgrupper. Du kommer inom vissa delar förväntas handleda kollegor.
KvalifikationerVi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete i reception samt som lägst har gymnasiekompetens. Du behöver kunna hantera det svenska språket väl, både i tal och i skrift. Som person vill vi att du ska vara trygg i dig själv. Du behöver också ha en välutvecklad social förmåga så att du kan bemöta olika slags människor på ett professionellt sätt, oavsett situation. Du behöver vara en initiativrik och analytisk person som tycker om struktur, ordning och reda. Då du ska hantera inställningar i vårt larmsystem vill vi att du har en god teknisk förmåga.
Du kommer att höra till enheten för Intern service som utöver receptionen huvudsakligen ansvarar för konferensverksamhet, vaktmästeri, inköp, miljösamordning samt diarie och arkiv. Det är stor bredd på enhetens arbetsuppgifter och periodvist högt tempo. Du behöver kunna hantera detta på ett lugnt och tryggt sätt och ha en positiv syn på att hjälpa till där det behövs.
Det är meriterande om du tidigare arbetat med inköp inom offentlig verksamhet. Det är också meriterande om du har grundläggande kunskaper inom kommunallagen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen.
Vi erbjuder ett utåtriktat och omväxlande arbete som präglas av öppenhet, helhetssyn och professionalitet.
Vi befinner oss i trevliga lokaler på Karl Johansgatan 23 i Majorna med bra kommunikationsmöjligheter.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-13
Ange följande referens när du ansöker: A351490
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Ström, Enhetschef 031-3683849
Facklig kontaktIda Eriksson, Vision 031-3683856
Karl-Emil Mattsson, Saco 031-3683807
FöretagGöteborgs stad, Miljöförvaltningen
AdressGöteborgs stad, Miljöförvaltningen
Jobbnummer 1660117
Observera att sista ansökningsdag har passerat.