Rättviks kommun söker Nämndsekreterare
Rättviks kommun, / Administratörsjobb / Rättvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Rättvik,
Leksand,
Mora,
Gagnef,
Orsa eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rättviks kommun, i Rättvik,
Leksand eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2017-02-28Dina arbetsuppgifterSom nämndsekreterare spelar du en central roll i administration och samordning av arbetet i kommunens fullmäktige, kommunstyrelsen och dess utskott. Du är sekreterare i kommunstyrelsen, vissa utskott och vissa centrala beredningar och grupper. I tjänsten ingår olika utredningsuppdrag, främst övergripande frågor kopplade till den politiska verksamheten och övrig förvaltning. Vidare innefattar arbetet även att vara delaktig i utvecklingen av administrativa rutiner och ärendehanteringsprocessen. Kommunen har nyligen infört ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem med målsättningen att skapa en helt digitaliserad ärendehantering där du kommer att ha en central roll.
Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning, juridisk inriktning eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du har goda kunskaper i kommunalrätt, offentlighet- och sekretesslagstiftning och kunskaper i förvaltningsrätt som du förvärvat via utbildning eller genom arbetslivserfarenhet. Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift.
Du är bekväm i rollen som sekreterare, du är noggrann och utåtriktad. Vidare har du ett intresse för, samt kunskap i IT-frågor och ärendehanteringssystem. Tjänsten förutsätter att du har erfarenhet av att arbeta självständigt, ta egna initiativ och driva frågor. Du ska bidra med service, samarbetsvilja samt ha en positiv inställning till omgivningen.
Du har ett strukturerat arbetssätt samt är van att hantera flera arbetsuppgifter på en gång. Du har förmåga att jobba mot i förväg angivna tider och har förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter.
Rättvik - livskvalitet in på knutarna! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra innevånare och besökare, vilket bidrar till vår ökade inflyttning. Bidrar till trivseln gör också vårt rika kultur- och föreningsliv och vår unika natur. Bevarade traditioner, nytänkande och mod i samklang skapar en fantastisk livsmiljö.
Rättviks kommun ska vara en framtidskommun för boende och besökande kännetecknad av entreprenörsanda och småskalighet. Under devisen "Där tradition möter framtid" vågar vi utmana och utveckla vår kommun, med avstamp i vår historia. Vi vill nu välkomna ännu en medarbetare in i dessa spännande processer!
Kanslienheten, där kommunsekreteraren finns, ansvarar för nämndadministration för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens allmänna utskott. Därutöver ansvarar enheten för sammanträdesservice samt ger kommunens centrala beslutsfunktioner stöd och service.
Varaktighet, arbetstid
Tillträde efter överenskommelse Din ansökan vill vi ha senast 2017-03-19 Om du flyttar till Dalarna i samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj. Läs mer på
www.rekryteringslots.seErsättningAnsökan skickas, helst med e-post, till
karin.lundback@rattvik.se alternativt Rättviks kommun, kanslienheten, 795 80 Rättvik
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-19
KontaktUlf Israelsson 0248-70136
FöretagRättviks kommun,
AdressRättviks kommun,
Rättviks kommun
79580 RÄTTVIK
KontorsadressVasagatan 1
Jobbnummer 3346951
Observera att sista ansökningsdag har passerat.