Range Specialist
AB Electrolux / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Electrolux i Stockholm,
Lilla Edet,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Detta är en möjlighet att ansluta sig till det europeiska Service & Spares-teamet inom vårt centralkontor i Stockholm. Vi erbjuder dig chansen att arbeta i ett mycket professionellt team och din analys kommer att ha en direkt inverkan på eftermarknadstjänsterna och hjälpa oss på vår resa att skapa konsumentcentrerade, lönsamma tjänster för våra konsumenter.
Som Range Specialist för OOW Service Portfolio kommer du tillsammans med Senior Portfolio Manager specifikt att implementera en framgångsrik integrerad kommersiell strategi för hela OOW Services-portföljen, baserad på djup förståelse för marknadens dynamik och konsumentupplevelse. Specifikt inom denna roll kommer du att hjälpa oss att driva priser/mix över vår tjänsteportfölj, NS/volym inklusive aktiva prenumeranter, stödja strategisk plan och årliga budgetprocesser.
Med en kvarts miljon maskinfel varje vecka över hela Europa är detta en chans att göra skillnad i att skapa nya produkter, säkerställa att alltid erbjuda en lösning, lösa konsumentproblem samtidigt som det skapar betydande värde för företaget.
Du kommer att behöva skapa ett nätverk av kontakter inom Electrolux-organisationen, identifiera trender, undersöka och förstå bakomliggande problem och arbeta tillsammans med andra för att hitta förbättringsmöjligheter och därför lägga fram kommersiella lösningar.
Du måste vara en flitig, samarbetsvillig, självgående, med betydande drivkraft för att lyckas med att fylla denna roll. Belöningen blir en fantastisk inlärningsmiljö inom en stor kommersiell verksamhet, exponerad mot många affärsenheter och en potentiell start på en specialiserad karriär som kan anpassas till flera branscher.
HUVUDANSVAR:
• Analysera alla europeiska marknader, produktgrupper och konkurrenter och konsumentinsikter för att säkerställa att erbjuda konkurrenskraft
• Stödja strategisk plan och årliga budgetprocesser
• Stöd vid prissättningsgenomgångar och utveckling av ramverk
• Delta i tvärfunktionella projekt i samarbete med den bredare organisationen
• Stödja kluster i att identifiera kommersiella möjligheter
Du är pragmatisk och identifierar dig med nedanstående förväntningar:
• Kandidat- eller magisterexamen i ekonomi/företagsekonomi
• Teknikkunnighet: Hög datorvana, nyfiken på nya verktyg och arbetssätt, med erfarenhet från implementering av digitala verktyg
• Erfarenhet av PowerBi, inklusive hantering av relationer från flera datakällor, datamodellering och utveckling, skapande av frågor och rapporter är meriterande
• Erfarenhet av att skapa rapporter och göra dataextraktion från kvalitetssystemet QES och Finansiella rapporter från SAP BW
• Consumer Centric: Minst 6 månaders erfarenhet inom vitvarubranschen, plus 2 års erfarenhet från andra branscher med stort fokus på konsumentupplevelse. Erfarenhet från eftermarknadstjänster är meriterande
• Internationellt: Arbeta bra som en del av ett internationellt team och erfarenhet från arbete på andra kontinenter utanför Europa
• Vilja att flytta till Stockholm
• Utmärkt kommunikationsförmåga och erfarenhet från att presentera för seniora intressenter
• En sann lagspelare
• Behärskar engelska flytande, andra språk är meriterande
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-01
E-post:
Global.Internships@electrolux.com Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Electrolux (org.nr 556009-4178)
Sankt Göransgatan 143 (
visa karta)
112 17 STOCKHOLM
Arbetsplats Electrolux Appliances AB (org nr 556222-8683)
Jobbnummer 8041092
Observera att sista ansökningsdag har passerat.