Rådgivare till avdelningen för bredbandsstöd

Post- och Telestyrelsen / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm, Haninge, Malmö, Kiruna eller i hela Sverige

Vill du ha en central roll på en spännande myndighet i tillväxt? Har du erfarenhet av arbete med samordnings- och styrningsfrågor? PTS söker nu en rådgivare till avdelningen för bredbandsstöd. Ta chansen att få erfarenhet från många olika delar i ledningsarbetet både på enhets- och avdelningsnivå!

Tjänsten är placerad på avdelningen för bredbandsstöd. Avdelningen har ett helhetsansvar för PTS bredbandsstöd. Avdelningen består av fyra enheter som samarbetar med utlysning, tilldelning och uppföljning av bredbandsstöd.

Om rollen
I rollen som rådgivare ingår du i avdelningens ledningsgrupp och stödjer avdelningschefen och enhetscheferna med att driva och utveckla avdelningens verksamhet. En viktig del av arbetet är att hålla ihop och driva avdelningens planering, budget och uppföljning samt att hantera vissa avstämningar och kontakter internt på PTS. Som rådgivare leder du strategiska frågor, projekt och utredningar självständigt.

I detta kan det ingå att driva och hålla samman vissa funktioner och kompetenser på avdelningen, till exempel forum för erfarenhetsutbyten. Du förväntas också kunna ansvara för genomförande och dokumentation av vissa avdelningsgemensamma aktiviteter som till exempel workshops, avdelningsmöten och planeringsdagar.

Vem är du?
Som rådgivare kommer du att ha ett brett uppdrag som kan variera över tid beroende på vilka frågor som behöver särskilt stöd. Därför behöver du vara lösningsorienterad och kunna ta ett självständigt ansvar för komplexa frågor och utredningar, som ofta behöver input ifrån flera olika delar av verksamheten. Att kunna samarbeta både smidigt och effektivt är en förutsättning eftersom en viktig del av arbetet kommer att vara att ha kontakter med många olika medarbetare och chefer på avdelningen och PTS. Du är strategisk och ser helheter, sätter saker i sitt sammanhang och fokuserar på fakta.

Det är även viktigt att kunna bidra med struktur eftersom delar av arbetet kommer att bestå i att planera och driva avdelningens planering, budget och uppföljning. Att bidra med struktur blir också viktigt i de avdelningsgemensamma frågorna genom att hantera agendor, inbjudningar och dokumentation.

Vi söker dig som har:

• Akademisk examen med relevant inriktning, inom exempelvis ekonomi, juridik eller teknik
• Erfarenhet av arbete med samordnings- och styrningsfrågor som t.ex. verksamhetsplanering och budget
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Det är även meriterande om du har:

• Erfarenhet från PTS ansvarsområde, särskilt bredbandsutbyggnad.
• Erfarenheter från offentlig förvaltning, myndighetsutövning och statsstöd
• Erfarenhet av projekt- och processinriktat arbete
• Erfarenhet av organisations- och verksamhetsutveckling

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Som anställd på myndigheten får du del av förmåner såsom lunchförmån, bra semester- och pensionsvillkor. Vår arbetsplats är på Hälsingegatan 38 där du kommer att arbeta i moderna aktivitetsbaserade lokaler, men har även möjlighet att jobba hemifrån upp till 40%.

Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet i form av 2 friskvårdstimmar i veckan och 5000 kronor i friskvårdbidrag, det finns även en friskvårdsförening som anordnar olika aktiviteter. Här kommer du får ett givande och omväxlande arbete på en myndighet där du kan växa och utvecklas - både personligt och professionellt.

Hur ansöker jag?
För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi önskar att du inte bifogar en bild eller information om personnummer och adress i ditt CV.

Har du skyddade uppgifter av något slag ber vi dig kontakta ansvarig HR-specialist.

Att arbeta på PTS:
Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 400 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö.

Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner - att vara Sveriges bästa arbetsplats!

På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag.

Välkommen med din ansökan senast 18 mars.

För mer information kontakta avdelningschef Rikard Englund på rikard.englund@pts.se eller HR-specialist Isabelle Flygelholm på isabelle.flygelholm@pts.se. För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till saco@pts.se.

Ersättning
Fast lön enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Post- och Telestyrelsen (org.nr 202100-4359), http://www.pts.se

Arbetsplats
Post- och telestyrelsen

Jobbnummer
8496577

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Post- och Telestyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Post- och Telestyrelsen: