Quality Assurance till Klarna Service Center

Klarna AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Fem år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 350 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.

Publiceringsdatum
2010-11-11

Dina arbetsuppgifter
• Att arbeta i rollen som QA innebär främst att proaktivt jobba med att säkerställa och förbättra kvalitén på Service Center Sverige samt Teleperformance. Därtill ingår det att jämföra och analysera resultat och framförallt skillnader mellan de två verksamheterna.
• Som QA ska du kunna hjälpa teamledare med både löpande och specifika punktinsatser där det behövs och ge material till coachingplaner, coachingpass och förbättringsförslag.
• Med andra ord ska du som QA ansvara för kvalitén samt prioritera mest kritiska nyckeltal och se till att teamledarna är medvetna om denna prioritering samt följa upp på detta.
• Du ska supporta teamledare med verktyg, medlyssningar, analyser och rapporter så att de bättre kan coacha sina agenter.
Personlighet
• Du ska kunna arbeta självständigt och ha en stor ansvarskänsla.
• I och med att vi kommer ha verksamhet både på Klarna men också externt så måste du ha god samarbetsförmåga och vara duktig på att kommunicera.
• Hög analytisk förmåga.
• Brinner för kvalitetsarbete samt förbättringar.
Vem är du?
• Ha erfarenhet av att arbeta med kundservice
• Ha mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
• Ha goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
• Ha mycket goda kunskaper i Excel
• Är kommunikativ och pedagogisk, samt har ledarskapsförmåga
• Är resultatorienterad och mycket organiserad
• Är proaktiv och har förmåga att identifiera problemområden
Du vill..
• . arbeta på ett av Sveriges mest snabbväxande företag där bara du själv sätter gränserna.
• . ges möjlighet att påverka en snabbt växande organisation på en internationell marknad.
• . ha en arbetsplats fylld med driv, entreprenörsanda och arbetsglädje.
Vi vill..
• . att du satsar på oss lika mycket som vi satsar på dig. Du ska inte arbeta för Klarna, du ska arbeta med Klarna.
Antar du utmaningen?
Skicka CV, personligt brev och dina betyg till oss snarast. Samla dina bilagor i en pdf. Urval och intervjuer sker löpande.
Tillträde omgående!
Välkommen att ansöka via vår hemsida!
http://klarna.com/sv/application/application?list=251&guid=15806

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
KLARNA AB

Adress
KLARNA AB
NORRA STATIONSGATAN 61
11343 STOCKHOLM

Kontorsadress
NORRA STATIONSGATAN 61
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-12012000

Jobbnummer
775774

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: