Psykolog
Företagshälsovården / Psykologjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla psykologjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Företagshälsovården i Lund Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Företagshälsovården på Lunds universitet är en inbyggd företagshälsovård som organisatoriskt tillhör den gemensamma förvaltningen. Som inbyggd företagshälsovård har vi en god kunskap om arbetsplatserna och har möjlighet att över tid följa människor och verksamheter, se dem växa, lyckas och utvecklas. Universitetets stora bredd och variation när det gäller arbetsmiljöer gör vårt arbete både utmanande och intressant. I vår roll samarbetar vi med och stödjer chefer och anställda vid universitetets verksamheter i Lund, Malmö, Helsingborg och Ljungbyhed.
Företagshälsovården är just nu i en utvecklingsfas med flera nya spännande uppdrag och som en professionell oberoende expertresurs arbetar vi med främjande, förebyggande och efterhjälpande arbete. Vårt huvudsakliga uppdrag är att arbeta förebyggande och stödjande med arbetsmiljöfrågor på individ-, grupp- och organisatorisk nivå. Vi söker nu en legitimerad psykolog som tillsammans med kollegorna på Företagshälsovården kan fortsätta att utveckla vår verksamhet.
Publiceringsdatum2019-05-23Dina arbetsuppgifterSom psykolog hos oss arbetar du i huvudsak processinriktat och bidrar genom ditt arbete till utveckling av verksamheten och till en bättre arbetsmiljö.
Du ingår i ett team bestående av företagsläkare, fysioterapeut, företagssköterska, psykolog, arbetsmiljöingenjör, sekreterare och administratör. Inom universitetet samarbetar du med chefer, anställda, personalsamordnare och de fackliga organisationerna. En del av ditt arbete består av insatser på individ- och gruppnivå och att ge utbildningar i olika former. Arbetet utförs i nära samarbete med verksamheterna och i ofta med andra stödjande funktioner inom den gemensamma förvaltningen inom universitetet
KvalifikationerDu som söker är legitimerad psykolog med vidareutbildning inom organisations - och förändringspsykologi alternativt dokumenterad erfarenhet av att arbeta med detta. Kunskap och förståelse kring stora decentraliserade organisationer och dess arbetssätt är meriterande. Vårt arbetssätt är huvudsakligen utåtriktat och konsultativt. Förmågan till ett övergripande perspektiv och samtidigt vara lyhörd för de olika verksamheternas behov är viktigt. Du behöver ha erfarenhet av att göra utredningar av arbetsmiljö, ge förslag och medverka i förändringsarbete. Universitetet är en komplex organisation, med stor mångfald och en internationell inriktning vilket kräver god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på både svenska och engelska. Vi vill att du är social, kommunikativ, kulturellt medveten och lojal. Du ska känna dig trygg och vara självgående i din roll som psykolog. Yrkesrollen och vårt teaminriktade arbete ställer krav på god förmåga att samarbeta. Stor vikt kommer att fästas vid dina personliga egenskaper.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-13
Ange följande referens när du ansöker: PA2019/1831
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnne Link +46462223288
FöretagFöretagshälsovården
AdressFöretagshälsovården
PARADISGATAN 2
22350 Lund
KontorsadressPARADISGATAN 2
Jobbnummer 4805133
Observera att sista ansökningsdag har passerat.