Property Manager, Division GOT & Campus Lundby Volvo Group Real Estate

Volvo Business Services AB / Byggjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Volvo Business Services AB i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

OM OSS
Volvokoncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar och anläggningsmaskiner samt marina och industriella motorer under varumärken som Volvo, Renault Trucks, Mack, UD Trucks, Eicher, SDLG, Terex Trucks, Prevost, Nova Bus, UD Bus, Sunwin Bus och Volvo Penta. Volvo Group Real Estate är Volvokoncernens fastighetsbolag med fokus på att optimera värdet på Volvokoncernens fastigheter och bidra till koncernens tillväxt. Vi har mandat att förvalta och även utföra alla fastighetsprojekt i Sverige och globalt. Verksamheten inkluderar både fastighetsunderhåll och arbetsplatsservice.
DETTA ÄR DINA NYA KOLLEGOR
Volvo Group Real Estate är indelad i divisioner och funktioner där Division Gothenburg & Campus Lundby är en av dessa. Divisionen driver, utvecklar och ansvarar för fastighetsbeståndet i Göteborg. Just nu är det en spännande tid inom fordonsutveckling och det händer mycket med ny teknik, elektrifiering, autonoma fordon etc. Stor del av denna utveckling sker i Göteborg och detta ställer stora krav på anpassning och utveckling av vårt fastighetsbestånd inom AB Volvo. Bland annat pågår utvecklingen av Campus Lundby, vilket kommer att bli en global hub för utveckling av hållbara transportlösningar. Detta kräver stora investeringar, komplexa byggprojekt i teknikintensiva byggnader, samt kontorsmiljöer som ska attrahera de bästa talangerna i branschen.
Vi söker nu en Property Manager till vårt team. Tjänsten är placerad i Lundby och du kommer att ingå i vårt team inom Property Management som ansvarar för den strategiska fastighetsförvaltningen och även drift och service. Inom divisionen finns även kollegor som arbetar med byggprojektledning, ytoptimering, inhyrda lokaler och flyttar.

DETTA KOMMER DU ATT FÅ JOBBA MED:
Som Property Manager hos oss ansvarar du för ett fastighetsbestånd och har daglig kontakt med de verksamheter som verkar i lokalerna. Du har budgetansvar och ansvarar för att underhållsplaner tas fram, dokumenteras I våra system, och verkställs. Du är med som kravställare i byggprojekt och koordinerar i olika sammanhang. Du samarbetar med projektorganisation, driftorganisation samt supportfunktioner och tar ett helhetsansvar för "ditt" fastighetsbestånd och du håller löpande kontakt med våra kollegor för att förstå nuvarande samt framtida behov.
Vi erbjuder en anställning i en spännande och internationell miljö med kollegor från olika delar av världen med en tydlig prioritet - Safety first!
Utöver ovan nämnda kommer du även att jobba med att aktivt förbättra och utveckla Group Real Estates leverans. Utföra beställningar av olika uppdrag i samarbete med både interna som externa kollegor, säkerställa att tillämpliga direktiv och lagar följs samt med finansiell uppföljning och utvärdering av ingångna avtal.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning/ projektledning inom byggprojekt och som gillar att ge god service och trivs att arbeta med människor. Du är självständig, noggrann, får framdrift i dina åtaganden och med ett gott humör. Vi ser gärna att du visar upp ledaregenskaper, är strukturerad, prestigelös samt har en god förmåga att samarbeta i olika team.

Publiceringsdatum
2023-12-28

Kvalifikationer
* Högskoleutbildning med inriktning mot bygg/fastighet
* Minst 5 års relevant yrkeserfarenhet från liknande roller med ett helhetsansvar (både teknisk och ekonomisk förvaltning) inom olika fastighetsbestånd. Erfarenhet från teknikintensiva byggnader är meriterande
* Du har stor vana att leda bygg-/underhållsprojekt och/eller att vara kravställare i byggprojekt samt ansvara och hålla ihop alla frågor kring ditt fastighetsbestånd
* Du är väl insatt i fastighetsägarens ansvar
* Erfarenhet av att ta fram underhållsplaner, budget och uppföljning mot budget av fastighetsbestånd

För att vara riktigt framgångsrik i denna position ser vi även gärna att du:
* är bra på att kommunicera och återkoppla/följa upp både internt och ut mot stakeholders.
* är bra på att skapa och upprätthålla goda relationer med kollegor och kunder
* är van vid och trivs med att leda möten eller team
* har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Placeringsort: Göteborg, Sverige
Tjänsteresor: Begränsat
NYFIKEN?
Vill du höra mer kring vad vi kan erbjuda dig som del av vårt team, vad rollen innebär och hur vi kan jobba vidare tillsammans? Kontakta mig!
Charlotte Olson, Director Property Management: telnr +46 765534458
Margareta Norén, HRBP: telnr +46 765537617

Ersättning
Undefined

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3675-42148237".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Volvo Business Services AB (org.nr 556029-5197)

Arbetsplats
Volvo Group

Kontakt
Charlotte Olson
+46 76 55 34458

Jobbnummer
8357794

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Volvo Business Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Volvo Business Services AB: