Projektledare strategisk utveckling och integration till Ambea

Clevry Sweden AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
2021-12-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektledare strategisk utveckling och integration till Ambea" (publicerad 2022-02-09) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clevry Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Är du en projektledare med erfarenhet som managementkonsult eller intern projektledare som drivs av att arbeta med strategiska projekt i ett bolag i tillväxt? Drivs du av att påverka och skapa förändring? Vill du vara med och bidra till samhällsnyttan? Då ska du ta chansen när Ambea nu vill stärka sitt team och sin förmåga att skapa förändring.

Publiceringsdatum
2021-12-09

Om tjänsten
Avdelningen PMO (Project Management Office) arbetar på uppdrag av koncernledningen och hanterar koncernens strategiska projektportfölj. Projekten och transformationerna som drivs av avdelningen syftar till att hjälpa Ambea vara konkurrenskraftiga över tid och fokuserar på att höja kvalitén, öka försäljning och effektivisera våra verksamheter inom t.ex. digitalisering, datanalys eller intäktsoptimering. Som projektledare kommer du att identifiera och driva ett eller flera projekt som ligger under avdelningens ansvar och vara delaktig i att utveckla avdelningens och Ambeas arbete.

I rollen som integrationsansvarig projektledare ingår arbetsuppgifter som:

• Planera kommunikation- och genomförandeplan
• Projektleda integration av förvärvat bolag
• Hålla nära dialog med affärsområdet för att löpande fatta beslut
• Koordinera och följa upp stödfunktionernas löpande arbete samt fatta beslut när stödfunktionerna har skilda intressen
• Stödja och följa upp förvärvade chefer och personals arbete
• Tillhandahålla och styra kommunikation till rätt parter vid rätt tid
• Ansvara för de övergripande processerna samt leda forum för ständigt förbättringsarbete kopplat till stödfunktionernas arbete inom integrationer och koncernens övriga uppstarter inom Entreprenad- och Egen regi-verksamhet
• Rapportera status för Ambeas uppstarter till koncernledningen

Då Ambea har en strategi om att alltid fullt integrera förvärvade verksamheter innebär det att du som integrationsansvarig behöver ha nära samarbete med alla stödfunktioner och det förvärvande affärsområdet varför mycket av ditt jobb bygger på kommunikation, samarbete och koordinering. Du rapporterar till chefen för PMO och din arbetsplats blir på Ambeas huvudkontor i Arenastaden i Solna, precis vid Mall of Scandinavia.

Profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial examen och 2-5 års erfarenhet från att driva transformationsprojekt från ett managementkonsultbolag eller liknande arbete i en linjeroll. Du behöver ha en bra verktygslåda för att ta dig an komplexa problem och strukturera ditt arbete. Vidare är du flytande i svenska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har:

• Tidigare erfarenhet av projektledning vid integrationer av nya bolag
• Erfarenhet av transformationsprojekt och förändringsarbete som har stor inverkan på en organisation.
• Van att skapa relationer och hantera många kontaktytor i en organisation.
• Ett analytiskt förhållningssätt och förmåga att omsätta analys till affärsvärde och resultat.
• Ett samhällsintresse och intresse för tjänster inom välfärden.

Det är meriterande om du är van att arbeta mot seniora beslutsfattare och i den miljön ta fram material och driva utveckling och förändring.

Som person är du social, ödmjuk och prestigelös. Vidare är du målorienterad, ambitiös och vågar ta initiativ. Att vara proaktiv och vilja utveckla, förändra och påverka är något som driver dig och får dig att trivas. Det är viktigt att du själv känner dig trygg i att driva förändring och har förmågan att hitta lösningar i komplexa frågor. Du drivs av utmaningar och eget ansvar.

Om företaget
Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med cirka 26 000 medarbetare. Inom vår företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Ambea har drygt 900 enheter i Sverige, Norge och Danmark. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Läs mer på www.ambea.se (https://www.ambea.se/)

Det här får du hos oss:

• Marknadsmässig lön
• Förmånsportal med rabatter och förmåner
• Ledarskapsutbildade chefer
• Karriär- och utvecklingsmöjligheter
• Utbildning via vår egen utbildningsorganisation Lära

Vi har självklart även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning i 6 månader.

Inom Ambea är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Ambea med rekryteringsföretaget Clevry.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Matilda Höglind på telefonnummer +4672 253 92 53 alternativt matilda.hoglind@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Clevry Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Clevry Sweden AB (org.nr 556723-0486), https://www.clevry.com

Arbetsplats
Clevry

Kontakt
Matilda Höglind
matilda.hoglind@clevry.com

Jobbnummer
6166158

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clevry Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clevry Sweden AB: