Projektledare samordnad varudistribution
Värmdö Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö,
Stockholm,
Töreboda eller i
hela Sverige Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.
Vill du arbeta med inköp och logistik i en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner? Är du intresserad av att driva förändringsarbete och bygga effektiva processer? Brinner du för goda affärer och kundrelationer? Då hälsar vi dig välkommen till Värmdö!
Vi söker nu en projektledare för att införa samordnad varudistribution i kommunen.
Samordnad varudistribution innebär kortfattat att samtliga varor som köps in till kommunen skickas till en omlastningscentral för att sedan transporteras i ett samlat flöde till samtliga kommunala verksamheter. Tanken är att påbörja införandet under 2023.
Du kommer organisatoriskt tillhöra upphandlingsenheten som består av 13 anställda som tillsammans samordnar upphandlingar och inköp för hela kommunen. Upphandlingsenheten ingår i ekonomiavdelningen som är en del av kommunledningskontoret.
Rollen som projektledare innebär att du är den som leder kommunens arbete med samordnad varudistribution och utvecklar rutiner för verksamheterna kring beställningar, leveranser och tidsplaner. Du informerar alla enheter som fasas in i samordningen samt fungera som kundtjänst och svarar på löpande frågor från leverantörer, distributionscentral och beställande enheter. Du kommer hålla i uppföljningsmöten internt och med vår leverantör och även ansvara för uppföljning av hur den samordnad varudistribution fungerar. I rollen ingår också att, tillsammans med medarbetare på enheten, planera och genomföra utbildning av kommunens beställare.
Vi söker dig som har:
- erfarenhet av att leda projekt, och som är nyfiken, prestigelös och som är van att arbeta i team
- en för uppgiften relevant högskoleutbildning alternativt arbetslivserfarenhet, som vi bedömer som likvärdig
Det är viktigt att du är noggrann och strukturerad eftersom arbetet med samordnad varudistribution handlar om allt ifrån att fasa in nya leverantörer i systemet, till att utbilda och följa upp samordnad varudistribution. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med offentlig förvaltning och inköp/upphandling.
För att lyckas i tjänsten behöver du ha en analytisk förmåga och använda dig av ett strukturerat arbetssätt. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du har förmågan att kunna kommunicera och samarbeta med många olika människor med olika bakgrund och kompetenser. Du kommer i din roll arbeta nära kommunens E-handelsfunktion som till stora delar arbetar mot samma beställare.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och det är viktigt att du är prestigelös i ditt sätt att samarbeta med andra.
Upphandlingsenhetens huvudsakliga uppgifter är att svara för kommunövergripande upphandlingar, genomföra specifika upphandlingar, rådgivning internt och till kommunala bolag, information och utbildningsinsatser. Enheten arbetar strategiskt med utveckling av kommungemensam avtalskatalog, e-handelssystem, inköpsstruktur och affärsetik.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. I kommunen pågår ett omfattande arbete med innovation och digitalisering som även upphandlingsenheten är en del av.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten. Vi erbjuder dig ett omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang i en framtidsinriktad organisation där du får goda möjligheter att påverka och utveckla din kunskap inom offentlig upphandling.
Anställningen omfattar heltid och är en projektanställning tom december 2024 med möjlighet till förlängning.
Publiceringsdatum2023-03-31Så ansöker duDu söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på "sök tjänst" nedan och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 18 april 2023.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta upphandlingschef Viktor Morawski
viktor.morawski@varmdo.se eller 08-570 480 99.
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på
https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/138".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Värmdö kommun (org.nr 212000-0035)
Arbetsplats Kommunledningskontoret , Ekonomiavdelningen, Upphandlingsenheten
Kontakt Viktor Morawski
08-57048099 Jobbnummer 7609736
Observera att sista ansökningsdag har passerat.