Projektledare Ibic/lifecare
Kalmar Kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalmar Kommun, Socialförvaltningen i Kalmar I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Publiceringsdatum2017-01-13ArbetsuppgifterIndividens behov i centrum, IBIC, är ett behovsinriktat och systematiskt arbetssätt för att med strukturerad dokumentation beskriva nuläge, mål och resultat för den enskilde. Målet är att individen får sina behov beskrivna på ett likvärdigt sätt i hela landet och att individen får möjlighet att stärka sina egna resurser avseende genomförande av aktiviteter och delaktighet.
Du ska som projektledare under projektperioden driva arbetet med införandet av IBIC och Lifecare i verksamheten. Efter avslutat projekt ska all dokumentation genomsyras av individens behov i centrum. Du kommer att ha ett nära samarbete med nyckelpersoner i verksamheten.
Dina arbetsuppgifterSom projektledare kommer du bland annat att ansvara för att
• planera och organisera implementering av arbetssätt och organisation, med utgångspunkt från IBIC och Lifecare, inom myndighetsenheter
• planera och organisera implementering av arbetssätt och organisation, med utgångspunkt från IBIC och Lifecare, inom insatser
• planera och genomföra stöd till myndighetsenheter i form av utbildning, handledning och uppföljningar
• planera och genomföra stöd till insatser i form av utbildning, handledning och uppföljningar
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk examen inom arbetsområdet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av avancerad IT-användning med inriktning vård och omsorg. Det är meriterande med erfarenhet av projektledning och förändringsarbete samt arbete inom funktionshinderområdet. Som person är du noggrann och har förmåga att skapa engagemang och delaktighet.
Arbetet som projektledare förutsätter att du arbetar självständigt och med eget driv samt kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt i såväl tal som skrift.
Du har en god administrativ förmåga och är strukturerad, vilket innebär att du har förmåga att planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt.
Respekt och engagemang är viktiga framgångsfaktorer i vår gemensamma värdegrund. För dig är det självklart att utgå från den i mötet med medarbetare och kollegor.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort B är ett krav.
ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Projektet beräknas att starta upp i början av 2017 och pågå i 18 månader, med möjlighet till förlängning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-05
Ange följande referens när du ansöker: T53/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Appert 0480-45 09 50
Cecilia Frid 0480-45 38 91
FöretagKalmar kommun, Socialförvaltningen
AdressKalmar kommun, Socialförvaltningen
Box 611
39126 KALMAR
Kontorsadress39128 Kalmar
Jobbnummer 3259604
Observera att sista ansökningsdag har passerat.