Projektledare för anskaffning av fordonssystem
Trafikverket / Byggjobb / Stockholm
2023-10-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektledare för anskaffning av fordonssystem" (publicerad 2023-12-08) ⬅️
Visa alla byggjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Som Projektledare för anskaffning av fordonssystem på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.
Projektledare för anskaffning av fordonssystem
Publiceringsdatum2023-10-04Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter som projektledare för anskaffning av fordonssystem innefattar alla delar av inköps- och förberedelsefaser. Du ansvarar för tidiga dialoger med våra interna beställare för att skapa en heltäckande bild av Trafikverkets behov. Parallellt med detta genomför du även dialog med potentiella leverantörer för att få en bild av vilka möjliga lösningar marknaden kan erbjuda. Dessa tidiga faser ställer krav på kommunikativ förmåga samt möjlighet att strukturerat kommunicera på engelska.
Anskaffningsprojekten drivs enligt Trafikverkets projektstyrningsmodell och din roll som projektledare medför ansvar för ekonomi, tidplan, leveranser samt förankring gentemot interna kunder och existerande förvaltning. Leverantörer av fordon är huvudsakligen utländska vilket ställer krav på språklig förmåga.
Fordonssystemen vi anskaffar är långlivade tekniska system (30 år) inklusive dokumentation, utbildningar, underhåll samt reservdelar för hela livscykeln. Detta gör att vi aktivt arbetar för att implementera och hantera utmaningar såsom övergång från fossila drivmedel. Som projektledare förväntas du inte vara expert i alla detaljfrågor men behöver ha en generell och övergripande förståelse.
Övrig information
CV ska bifogas ansökan.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi använder främst mail (från mejladress:
noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Intervjuer sker digitalt via Skype.
Möjliga placeringsorter är: Borlänge eller Solna.
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Martin Edstörm, se kontaktuppgifter nedan.
KvalifikationerVem är du?
Ditt ledarskap präglas av att bygga förtroende, klargöra riktning och leverera resultat. Du är proaktiv och strukturerad, trivs att arbeta enligt en tydlig process, organiserar och planerar sitt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Då rollen innefattar mycket dialog med både interna och externa parter ställs höga krav på din förmåga att kommunicera och samverka, vilket innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Vi söker dig som är uthållig, du förblir effektiv och motiverad trots bakslag och besvikelser. Arbetar tills uppgiftens alla delar är avslutade eller resultat uppnådda. Vidare har du en god analytisk förmåga, löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö.
Vi söker dig som
har universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) med teknisk inriktning alternativt annan utbildning och relevant erfarenhet som vi bedömer likvärdig
har mångårig aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta som projektledare där juridiska och ekonomiska frågor ingått
har aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta med budget, ekonomiuppföljning, tidsplanering och riskhantering samt säkerhet/arbetsmiljö
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
har goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du
har erfarenhet av kontraktshantering och förhandling
har kunskap om svensk och europeisk regelverk kopplat till godkännande av spårfordon inom järnvägsområdet
har kunskap om fordonsanskaffning av spårfordon
har erfarenhet av arbetsmaskiner på järnväg
har erfarenhet av offentlig upphandling och förståelse för hur LOU och LUF tillämpas
har erfarenhet som beställare och/eller kravställare vid framtagande av upphandlingsunderlag
har grundläggande kunskaper i tyska i tal och skrift
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Trafikverkets Fordonsresurser är en av Trafikverkets resultatenheter och verksamheten drivs i bolagsliknande former. Vårt uppdrag är att ansvara för Trafikverkets fordonspark och beredskapsresurser. Detta inkluderar förvaltning av verksamheten som järnvägsföretag, leverera och hyra ut spårfordon och vägfordon. Uppdraget omfattar även att leverera beredskapsresurser som bandvagnar, tillfälliga broar och elverk. Fordonsresurser ska vara en resurs i samhällets krishantering.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "70:2023:007".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trafikverket (org.nr 202100-6297)
Kontakt Rekryterande chef
Martin Edlund
0101234806 Jobbnummer 8165588
Observera att sista ansökningsdag har passerat.