Projektledare Fastighetsutveckling

Gnestahem AB / Byggjobb / Gnesta
2024-09-09


Visa alla byggjobb i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gnestahem AB i Gnesta

Är du vår nästa stjärna? Bli projektledare inom bygg och fastighet hos Gnestahem AB och Gnesta Förvaltnings AB!
Gnestahem AB och Gnesta Förvaltnings AB söker till affärsområdet Fastighetsutveckling en driven och engagerad projektledare som vill vara med på vår fortsatta resa att utveckla och underhålla våra fastigheter. Vi har en tydlig plan för framtiden och är redan på god väg, men nu behöver vi förstärka vår grupp med en ny stjärna med energi och engagemang. Tillsammans med övriga gruppen kommer du att säkerställa att vi når våra mål och levererar enligt våra löften.

Publiceringsdatum
2024-09-09

Om företaget
Gnestahem och Gnesta Förvaltning är kommunens två egna fastighetsbolag, med ett fastighetsbestånd som inkluderar bostäder, skolor, förskolor, idrottshallar och äldreboenden med mera. Vår främsta uppgift är att underhålla, renovera och anpassa dessa fastigheter för att möta våra hyresgästers och kommunens behov. Även om vi har framtida planer på nybyggnation, ligger vårt fokus just nu på att säkerställa att befintliga byggnader är i bästa möjliga skick och att de fungerar optimalt för sina användningsområden. Vi förvaltar våra fastigheter och skapar trivsel och trygghet för våra hyresgäster, gärna med innovativa och klimatvänliga lösningar. Dialogen med våra hyresgäster är central i all vår verksamhet, och vår service kännetecknas av närhet, öppenhet och samarbete. Arbetsgruppen inom affärsområdet Fastighetsutveckling består i dagsläget av tre medarbetare och våra huvudsakliga ansvarsområden är utveckling av nya och befintliga fastigheter, genomföra byggprojekt (ny-, om- och renoveringsprojekt), planerat underhåll samt energiuppföljning.

Om tjänsten
Som projektledare inom affärsområdet Fastighetsutveckling kommer du att spela en central roll i våra renoverings-, ombyggnads- och nybyggnadsprojekt. Du kommer att leda projekt från planering till genomförande, med ansvar för att de hålls inom budget och tidplan samt att de uppfyller våra högt ställda krav på kvalitet och hållbarhet. I arbetet ingår också att arbeta med vår underhållsplan vilket innefattar statusbesiktningar, kalkylering, planering och genomförande av beslutade underhållsprojekt. Vi samarbetar med både interna och externa parter för att säkerställa att våra fastigheter inte bara underhålls, utan också utvecklas för att möta framtida behov.
Arbetsuppgifter:
Projektledning av nybyggnads-, renoverings- och ombyggnadsprojekt från start till mål inklusive anpassningar för kommunens verksamheter. Detta innefattar projektets alla delar från planering, kalkylering, projekteringsledning och upphandling till byggledning och uppföljning.
Uppdatering av underhållsplanen inklusive statusbesiktningar, planering, kalkylering och genomförande av underhållsprojekt.
Budgetansvar och ekonomisk uppföljning för att säkerställa ekonomisk kontroll.
Samordning och upphandling av entreprenörer och leverantörer.
Säkerställa att projekt följer bygglagstiftning och uppfyller myndighetskrav.
Driva arbetet med att implementera hållbara lösningar inom renovering och fastighetsförvaltning.

Vem är du?
Vi söker dig som har:
Relevant utbildning inom bygg, fastighet eller motsvarande erfarenhet.
Gedigen erfarenhet av projektledning inom bygg- och fastighetsbranschen, gärna med fokus på renovering och ombyggnation.
Goda kunskaper i byggprocesser, entreprenadjuridik och ekonomisk uppföljning.
Stark förmåga till samarbete, god kommunikationsförmåga samt erfarenhet av att leda och inspirera projektteam.
En hög grad av flexibilitet i både arbetssätt och projektledning, vilket krävs, då projekten varierar i storlek från mindre underhållsåtgärder till omfattande renoverings-, ombyggnads- och nybyggnadsprojekt.
En stark vilja att bidra till samhällsutveckling genom hållbara och långsiktiga lösningar.

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av upphandlingar enligt LOU.
Vana vid arbete i politiskt styrda organisationer eller bolag.
B-körkort.

Vi erbjuder:
Hos Gnestahem och Gnesta Förvaltning får du möjligheten att vara en del av en dynamisk organisation som värdesätter engagemang, samarbete och långsiktighet. Du får arbeta i en stimulerande och trygg arbetsmiljö med stora möjligheter till personlig och professionell utveckling.

Så ansöker du
Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan senast 2024-10-07 till Ann-Charlotte Sjögren, HR-ansvarig, e-post ann-charlotte.sjogren@gnestahem.se. Vid frågor om tjänsten kontakta Paul Olsson, Affärsområdeschef Fastighetsutveckling, e-post paul.olsson@gnestahem.se.
Urval till intervjuer sker löpande under ansökningstiden så tveka inte att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-07
E-post: ann-charlotte.sjogren@gnestahem.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gnestahem AB (org.nr 556559-6268)
Thulegatan 4 (visa karta)
646 21  GNESTA

Arbetsplats
Gnestahem AB

Jobbnummer
8887628


Prenumerera på jobb från Gnestahem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gnestahem AB: