Projektledare e-arkiv - till tre kommuner i Halland
Falkenbergs kommun, Kansliavdelningen / Datajobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Kansliavdelningen i Falkenberg Tre kommuner i samarbete Falkenberg, Laholm och Hylte
Hos oss i Falkenberg, Laholm och Hylte kommun kan du göra stor skillnad! Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort.
Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Kansliavdelningen och kommunarkivet är placerat centralt på kommunstyrelsens förvaltning och har ett särskilt uppdrag att leda och stödja kommunens övriga förvaltningar. Dagens digitala utmaningar omfattar även kommuners arbete vilket inte minst påverkar hur vi bevarar handlingar långsiktigt. Idag går vi ifrån att producera fysiska handlingar till digitala och det är därför viktigt att utveckla och driva arbetet med ett digitalt e-arkiv framåt.
Falkenberg, Hylte och Laholms kommuner samverkar i arbetet med e-arkiv och tillsammans söker vi nu en kollega som ska projektleda det arbetet. Anställningen och den huvudsakliga fysiska arbetsplatsen kommer att vara hos en av kommunerna (värdkommun). Kommunstyrelsens kanslichef i värdkommunen kommer att vara närmaste chef. För närvarande är tjänsten placerad i Falkenberg men fortsatt placering kommer att bestämmas i samband med rekryteringen i samråd med den som erbjuds tjänsten.
Uppdraget berör många olika kommunala verksamheter och du kommer arbeta i nära samarbete med kommunernas arkiv, digitalisering/it och med kollegor inom andra berörda verksamheter.
Publiceringsdatum2022-11-18ArbetsuppgifterSom projektledare för kommunernas arbete med e-arkiv samordnar och driver du det övergripande projektet, d.v.s. kommunernas uppstart och implementering av e-arkiv. Du kommer även projektleda mindre projekt för enskilda system.
Du kommer att arbeta med en projektgrupp som består av kommunernas arkivarier och kanslichefer. Du kommer även ha ett nära samarbete med förvaltningarna/kontor och deras systemförvaltare.
Du ska:
• Leda projekten genom att planera, samordna, styra mot uppsatta mål och följa upp.
• Vara sakkunnig på IT-integrationsfrågor gällande e-arkiv och föreslå lösningar.
• Vara kontaktperson till leverantören av e-arkivsystemet och kommunernas IT-organisation.
• Ta fram nödvändiga stöd- och styrdokument, tidplaner, testprotokoll, dokumentation för leveranskontroll mm.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande kompetens inhämtad på annat sätt. Du ska ha projektledarerfarenhet samt övergripande IT-kunskap och ett stort IT-intresse.
Det är meriterande om du har projektledarutbildning och/eller erfarenhet från kommunal eller annan offentlig verksamhet.
Du har intresse för processtyrning. Vidare är du analytisk, har ett logiskt tänkande och gillar att lösa problem. Som person kan du arbeta självständigt och driva utveckling framåt. Du har förmåga att arbeta systematiskt och kan prioritera för att lösa ditt uppdrag på ett effektivt sätt. Du är kommunikativ och att samarbeta med andra ser du som en självklarhet. Du kan skapa begriplig systematik i stora organisationer med många olika målgrupper.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Beroende på din bakgrund och erfarenhet kommer du erbjudas internutbildning inom ramen för uppdraget. Initialt i e-arkivsystemet Visma Ciceron samt i kommunernas projektstyrningsmodell.
ÖVRIGT
För frågor gällande Hylte och Laholm vänligen kontakta:
Jenny Hagesjö, kanslichef Hylte, 0345-18003
Jonas Påhlson, kanslichef Laholm, 0430-153 49
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt. Tjänsten är en projektanställning under två år. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalkenbergs kommun, Kansliavdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1177449 - 2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)
Arbetsplats Falkenbergs kommun, Kansliavdelningen
Kontakt Kommunarkivarie
Karin Nyving
karin.nyving@falkenberg.se 0346-88 50 04 Jobbnummer 7186379
Observera att sista ansökningsdag har passerat.