Projektinköpare av lastbils- och busskomponenter

Scania CV AB / Grafikerjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla grafikerjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor

Projektinköpare av lastbils- och busskomponenter

Scania Purchasing ansvarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje.

Gruppen Project Chassis & Bus Components är inne i en intensiv period med många projekt och söker en engagerad medarbetare som är intresserad av affärer, ny teknik och vill vara med i utvecklingen av framtidens Scania.

Publiceringsdatum
2015-04-21

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Project Sourcing Manager för lastbils- och busskomponenter arbetar du i Scanias tvärfunktionella produktutvecklingsprocess tillsammans med produktutveckling, produktion, kvalitetsingenjörer och leverantörer. Du har en nyckelroll i projekten med ansvar för kommersiella frågor avseende leverantörer och inköp av material.

Dina huvuduppgifter består av att hantera inköpsaktiviteter och kontakter med våra leverantörer i allt från förfrågan till förhandling, tekniska diskussioner, offertsammanställning, kostnadsanalys, orderläggning och introduktion av teknisk lösning. Du jobbar för att hitta den bästa tekniska och kommersiella lösningen för Scania i både förutvecklings- och industrialiseringsprojekt.

Arbetet ger en god möjlighet att jobba med ny teknik, ekonomi och människor. Vi arbetar tätt tillsammans med våra leverantörer vilket innebär en del resor i tjänsten.

Din Profil
Vi söker dig med ett stort tekniskt och kommersiellt intresse samt några års erfarenhet av strategisk inköpsarbete. Du har troligtvis examen från universitet/högskola. Erfarenhet från fordonsindustrin är meriterande.

Du är driven, affärsmässig, prestigelös och besitter en god förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer samtidigt som du arbetar på ett strukturerat sätt. Din kommunikation är tydlig och du har förmågan att arbeta både strategiskt och operativt.

Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Passar du in på ovanstående och känner dig lockad av att komma in i en kommersiell och internationell värld med stora utvecklingsmöjligheter är du välkommen att höra av dig till oss.

Ytterligare information
Kontakta gärna Carl-Johan Lööf (Project Purchasing Manager), tfn 070-081 55 84.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-07
Sök via vår hemsida Ansökan sker via företagets webbplats.
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Vi ser fram emot din ansökan!
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id:20151095

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Nyköpingsvägen 33-41

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55381000

Jobbnummer
2259246

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: