Projektinköpare av lastbils- och busskomponenter
Scania CV AB / Grafikerjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla grafikerjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor
Projektinköpare av lastbils- och busskomponenter
Scania Purchasing ansvarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje.
Gruppen Project Chassis & Bus Components är inne i en intensiv period med många projekt och söker en engagerad medarbetare som är intresserad av affärer, ny teknik och vill vara med i utvecklingen av framtidens Scania.
Publiceringsdatum2015-04-21Dina arbetsuppgifterI rollen som Project Sourcing Manager för lastbils- och busskomponenter arbetar du i Scanias tvärfunktionella produktutvecklingsprocess tillsammans med produktutveckling, produktion, kvalitetsingenjörer och leverantörer. Du har en nyckelroll i projekten med ansvar för kommersiella frågor avseende leverantörer och inköp av material.
Dina huvuduppgifter består av att hantera inköpsaktiviteter och kontakter med våra leverantörer i allt från förfrågan till förhandling, tekniska diskussioner, offertsammanställning, kostnadsanalys, orderläggning och introduktion av teknisk lösning. Du jobbar för att hitta den bästa tekniska och kommersiella lösningen för Scania i både förutvecklings- och industrialiseringsprojekt.
Arbetet ger en god möjlighet att jobba med ny teknik, ekonomi och människor. Vi arbetar tätt tillsammans med våra leverantörer vilket innebär en del resor i tjänsten.
Din Profil
Vi söker dig med ett stort tekniskt och kommersiellt intresse samt några års erfarenhet av strategisk inköpsarbete. Du har troligtvis examen från universitet/högskola. Erfarenhet från fordonsindustrin är meriterande.
Du är driven, affärsmässig, prestigelös och besitter en god förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer samtidigt som du arbetar på ett strukturerat sätt. Din kommunikation är tydlig och du har förmågan att arbeta både strategiskt och operativt.
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
Passar du in på ovanstående och känner dig lockad av att komma in i en kommersiell och internationell värld med stora utvecklingsmöjligheter är du välkommen att höra av dig till oss.
Ytterligare information
Kontakta gärna Carl-Johan Lööf (Project Purchasing Manager), tfn 070-081 55 84.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-07
Sök via vår hemsida Ansökan sker via företagets webbplats.
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Vi ser fram emot din ansökan!
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id:20151095
FöretagScania CV AB
AdressScania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE
KontorsadressNyköpingsvägen 33-41
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55381000
Jobbnummer 2259246
Observera att sista ansökningsdag har passerat.