Projektingenjör inom Samordning och Logistik
Devotum AB / Logistikjobb / Stockholm
2025-11-17
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Devotum AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Strängnäs eller i
hela Sverige För vår kunds räkning söker vi just nu en Projektingenjör inom Samordning och Logistik till Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2026-01-07 och pågå till och med 2029-12-31 med möjlighet till förlängning.
Om uppdraget Projektingenjören har en central roll i att säkerställa en strukturerad och tillförlitlig ekonomiuppföljning samt en tydlig rapportering av projektets verksamhet inom förvaltningen. Rollen innebär att aktivt följa upp projektets ekonomiska utveckling, analysera utfall mot budget och bidra till underlag för beslutsfattande och planering. Projektingenjören stödjer projektledaren i rapporterings och uppföljningsarbetet samt verkar för att etablerade arbetssätt och instruktioner är väl kända och följs av projektets alla resurser.
Arbetsuppgifter
Sammanställa status, tertial, och årsrapporter och utföra delar av status och tertialmöten för projektet.
Ekonomiuppföljning och prognosarbete.
Stödja med bemanningsplanering.
Ansvara för administration kopplad till introduktion och avslut av projektmedlemmar
Säkra att projektets dokumenthantering följer fastslagen rutin samt arbeta med diarieföring.
Fakturahantering i Agresso enligt fastställda rutiner.
Administrativt projektstöd för projektet som protokollhantering, mötesplanering, utskick av kallelser etc.
Samordna och följa upp riskhantering inom projektet enligt fastställd rutin.
Administration av underrättelser/aviseringar mot projektör/entreprenör samt granskningssamordning.
Driva olika typer av utredningar efter tilldelat uppdrag i syfte att utveckla projektet.
Övrigt: Start: 2026-01-07 Slut: 2029-12-31 Omfattning: 100% Placering: Stockholm Bakgrundskontroll: Säkerhetsprövning kan genomföras
Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav:
Högskoleutbildning inom bygg och anläggning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt (exempelvis YH-utbildningar inom byggteknik, mätteknik eller byggledning)
Minst 2 års erfarenhet av att arbetat i infrastrukturprojekt
Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med ekonomi och fakturahantering i digitala system, arbetat med ÄTA underlag, underrättelser och verifiering av utförd kvalitet.
Minst 1 uppdrag där hantering av digital information, MS Office, it-verktyg etc och dokumenthantering ingick
Det är meriterande om du även uppfyller följande krav:
Mer än 1 år av erfarenhet av att ha arbetat som projektingenjör/projektledare i stora infrastrukturprojek
Körkort B
Grundläggande erfarenhet i AB, ABT samt inom mät- och ersättningsregler enligt AMA.
Önskade personliga egenskaper: Stor vikt läggs vid din samarbetsförmåga, dina kommunikativa färdigheter och din analytiska förmåga. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Ferri Ghaderi 070-499 38 00 eller
ferri.ghaderi@devotum.se Känn dig trygg som konsult hos Devotum Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Devotum AB (org.nr 556685-9293),
http://www.devotum.se Arbetsplats Devotum
Kontakt Farzaneh Ghaderi
ferri.ghaderi@devotum.se Jobbnummer 9607439