Professor i reklam och PR

Stockholms Universitet / Högskolejobb / Stockholm
2007-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Professor i reklam och PR" (publicerad 2011-12-07) ⬅️


Visa alla högskolejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Universitet i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2007-12-14

Dina arbetsuppgifter
Institutionens huvudområde och -ämne, reklam och PR, omfattar samhälls- och marknadskommunikation för ekonomiska, politiska och ideella syften med fokus på planering, design och produktion. Ämnet rymmer kritiska, strategiska och kreativa aspekter på samhälls- och marknadskommunikation. Innehavaren skall ta institutionens huvudansvar för ämnet genom att bedriva forskning, undervisning och handledning. Innehavaren förväntas bedriva egen forskning och leda forskarlag samt att aktivt bidra till att söka externa forskningsanslag för egen forskning samt forskarlag inom institutionen och tillsammans med externa institutioner. Innehavaren ska delta i kursutveckling, undervisning och examination på institutionens grundutbildningar och framför allt på kurser på avancerad nivå (master- och forskarutbildningsprogram). Innehavaren ska bidra till institutionens internationella forsknings- och utbildningsnätverk samt ämnets pedagogiska utveckling enligt Bolognamodellen.
Svenskspråkighet är inget absolut krav vid tillsättningen, men sökande bör vara beredd att med ett par års frist kunna utföra administrativa och pedagogiska arbetsuppgifter på svenska.

Behörighetskrav
Behörig att anställas som professor i reklam och PR är den som kan uppvisa en avsevärt högre grad av vetenskaplig skicklighet samt väl dokumenterad pedagogisk skicklighet.

Bedömningsgrunder
Vid tillsättningen kommer särskild och lika vikt att fästas vid följande områden:
• Vetenskaplig skicklighet, som kommit till uttryck i olika former av publiceringar, särskilt internationella. Innehavaren skall uppvisa såväl bredd som djup i teori- och metodkunskaper om kultur, kommunikation och varumärken, i både producent- och konsumentperspektiv.
• Förmåga att generera forskningsmedel.
• Pedagogisk skicklighet och förmåga att informera om forskning och utvecklingsarbete.
• Förmåga till samverkan med det omgivande samhället, nationellt och internationellt.
Stor vikt kommer att tillmätas dokumenterad förmåga till arbets- och projektledning samt administrativ skicklighet.

Flertalet professorer inom samhällsvetenskapliga fakulteten är män. Stockholms universitet välkomnar därför särskilt ansökningar från kvinnor

Riktlinjer för hur ansökan skall utformas finns angivna i Mall för ansökan om anställning som och befordran till professor eller universitetslektor vid Stockholms universitet som kan hämtas på www.su.se/nyanstallning eller rekvireras av handläggaren. Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med ledigkungörelse och ansökningsmall samt att den inlämnas senast sista ansökningsdag.

Upplysningar om tjänsten lämnas av prefekten vid institutionen för reklam och PR, Björn Stolt, tfn 08- 674 79 34, e-post: Bjö rn.Stolt@gi-ihr.su.se .

Frågor angående ärendets handläggning och riktlinjer för ansökan besvaras av handläggare Ulf Nyman, tfn 08-16 32 64, e-post: ulf.nyman@samfak.su.se .

Fackliga företrädare är Bo Ekengren (SACO), Lisbeth Häggberg (ST-ATF) och Gunnar Stenberg (SEKO). Samtliga nås på telefon 08-16 20 00 (vx).

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare

Ersättning
Fast lön. Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2008-01-31
Ange följande referens när du ansöker: Dnr SU 611-2164-07

Företag
Stockholms Universitet
10691 STOCKHOLM
Mer information på http://www.su.se

Jobbnummer
77606

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Universitet: