Produktspecialist

Sokigo AB / Supportteknikerjobb / Sundbyberg
2025-04-15


Visa alla supportteknikerjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sokigo AB i Sundbyberg, Stockholm, Köping, Gävle, Mora eller i hela Sverige

Är du vår nya stjärna med känsla för service och lösningar?
Sokigo söker en produktspecialist till vårt kundserviceteam!
Vi letar efter dig som drivs av att hjälpa andra, har en god teknisk förståelse och som trivs med att lösa problem. I denna roll får du stötta våra kunder i användningen av Evolution, vårt system för digital dokument- och ärendehantering.

Publiceringsdatum
2025-04-15

Om företaget
Sokigo är marknadsledande inom verksamhetssystem för kommuner, myndigheter och företag. Vi är en del av Addnode Group, en av Europas ledande koncerner inom digitala lösningar. På Sokigo brinner vi för att skapa smarta IT-lösningar som förenklar vardagen för våra kunder. Vi är ett växande företag med korta beslutsvägar och en kultur där nytänkande och samarbete står i centrum.

Om rollen
Som produktspecialist är din huvudsakliga uppgift att förstärka vårt team för Sokigos egenutvecklade lösning för dokument- och ärendehantering. I dagsläget består kundserviceteamet av 17 st medarbetare som tillsammans arbetar för att leverera högklassig service till våra kunder.

Arbetsuppgifter
Agera problemlösare i nära dialog med kund - både via telefon, ärendehanteringssystem och fjärruppkoppling.
Koppla upp dig mot kunders servrar via flera olika typer av VPN-lösningar för att analysera och felsöka i deras systemmiljöer.
Sätta dig in i olika verksamhetsprocesser och konfigurationer för att förstå hur kunden använder vår lösning.
Arbeta med ett komplext och omfattande system där varje dag bjuder på nya frågor att fördjupa sig i.

Tjänsten innebär ett omväxlande, intressant och utvecklande arbete - där du ständigt plockar upp nya kunskaper längs vägen.
Vem är du? För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du:
är trygg med att ha direkt kontakt med våra kunder och motiveras av att göra verklig skillnad i deras vardag
är resultatorienterad och har stort eget driv
har god samarbetsförmåga
tycker om att lösa problem
har en naturlig känsla för service
gillar att felsöka, analysera och hitta mönster
är snabblärd, nyfiken och inte rädd för att ställa frågor eller testa dig fram
har lätt för att uttrycka dig tydligt på svenska, både i tal och skrift

Extra meriterande är om du har:
erfarenhet av produkten Evolution
övergripande IT-kunskaper - gärna kombinerat med vana att arbeta i olika system och tekniska miljöer
Låter detta som en lockande utmaning? Tveka inte - sök jobbet redan i dag! Övrigt
Placeringsorten för denna tjänst avser i första hand vårt kontor i Sundbyberg. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi tillämpar provanställning. Arbetsprov kan förekomma.
Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater.
Urval sker löpande. För att skapa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess, använder vi oss av personlighets- och kapacitetstester vid vårt urval.
Då rollen innebär ett stort kommunikativt och utbildande ansvar gentemot våra kunder är det ett krav att du uttrycker dig väl på svenska, både muntligt och skriftligt. Vi ser därför att du skickar din ansökan och alla underlag på svenska.
Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag.
För mer information om tjänsten, kontakta gärna:Tony Roms, Kundservicechef, tony.roms@sokigo.com

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sokigo AB (org.nr 556550-6309)

Arbetsplats
Sokigo

Kontakt
Simon Weidenberg
simon.weidenberg@sokigo.com

Jobbnummer
9286848

Prenumerera på jobb från Sokigo AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sokigo AB: