Processledare inom äldreomsorgen
Emmaboda kommun, Administration socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Emmaboda
2021-07-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Processledare inom äldreomsorgen" (publicerad 2021-12-20) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Emmaboda,
Lessebo,
Nybro,
Tingsryd,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Emmaboda kommun, Administration socialförvaltningen i Emmaboda Mitt i hjärtat av sydöstra Sverige - med pendlingsavstånd till Växjö, Kalmar och Karlskrona ligger Emmaboda. Om du vill bo i vacker natur, nära skog och sjö, skapa ditt drömboende till en rimlig kostnad, vara garanterad förskoleplats och dessutom ha flera stora evenemang i din närhet så kan Emmaboda vara något för dig. Vill du dessutom vara med och påverka din omgivning har du bäst möjligheter för det i Emmaboda! Kreativa människor har påverkat och levandegjort miljön och livet här sedan länge. Emmaboda lever och vårt liv präglas av omtanke och öppenhet.
Äldreomsorgen i Emmaboda kommun består av sju serviceområden fördelade över kommunen. Vårt arbete utgår från förvaltningens värdegrund tillika Socialtjänstplan liksom förstås från aktuella lagar, råd och föreskrifter. Vi är en del i den nationella helheten. Vi har och har haft många studiebesök från andra kommuner kring vårt arbetssätt där vi sedan början av 90-talet har arbetat för att utgå från den enskilde individens specifika behov vid stöd och insatser för att bibehålla förmågor och självständighet. Det förhållningssättet har på senare år betonats allt mer nationellt inte minst genom Socialstyrelsens utformande av arbetssättet Individens behov i centrum (IBIC) som syftar till att identifiera och beskriva individens behov, resurser, mål och resultat samt att dokumentera det på ett strukturerat sätt. Likaså det stora nationella omställningsarbetet till Nära vård betonar detta. Det är också en del i en kunskapsbaserad socialtjänst som Emmaboda kommun vill och behöver vara en del i. Det handlar om att veta vilka insatser och vilken omsorg som ges och vad resultatet blir för den enskilde individen. Vi måste utmana våra egna föreställningar om vår verksamhet för att fortsätta att utveckla den.
Publiceringsdatum2021-07-06ArbetsuppgifterTjänsten som processledare
Som ett led i detta vill vi nu fördjupa medarbetarnas kunskaper och användande av IBIC i det dagliga arbetet. Verksamheterna utgår idag i olika omfattning från IBIC vid utredning, beslut, genomförande och uppföljning av insatser och verksamhetssystemet (Lifecare) är anpassat efter det. Fördjupningen av kunskaperna är en långsiktig process som över tid kommer pågå olika intensivt i respektive serviceområde. Enhetschefen för varje serviceområde ansvarar för och leder kunskapsprocessen inom sitt område parallellt med det dagliga verksamhetsnära ledarskapet. Förvaltningens ledningsstödsfunktioner finns som ett stöd i arbetet men vi bedömer att stödet behöver utökas och riktas mer specifikt mot denna kunskapsprocess. Vi söker därför Dig som är nyfiken på människor och som vill arbeta som Processledare inom äldreomsorgen. Tjänsten sträcker sig till att börja med under ett år med möjlighet till förlängning om erforderlig finansiering finns.
Du kommer arbeta nära ansvariga enhetschefer och kommer i ditt arbete att utgå från det serviceområdet/en som för närvarande fokuserar mest på denna kunskapsprocess. Arbetet kräver självständighet samtidigt med lyhördhet och god förmåga att samverka. Du kommer att tillsammans med ansvarig enhetschef identifiera arbetsgruppernas sannolikt delvis olika behov av kunskapsfördjupning och utforma insatser efter det. Arbetet kräver mycket god förmåga att kunna kommunicera i både tal och skrift. Vidare är ett pedagogiskt förhållningssätt och förmåga att se helhet och sammanhang av vikt. Likaså att gilla dynamiken i utvecklingsprocesser som emellanåt kan kräva en stor portion tålamod. Arbetet kan också komma att innebära stöd till enhetschef i andra delar av det verksamhetsnära ledarskapet.
KvalifikationerSocionomutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har genomgått Socialstyrelsens processledarutbildning för IBIC. Det är meriterande om Du har tidigare erfarenheter av socialt arbete och arbete med utvecklingsprocesser.
Körkort är ett krav då Du kommer behöva förflytta dig mellan serviceområden och möjlighet att åka kollektivt är begränsade.
ÖVRIGT
Emmaboda kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.
Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2021-09-01 Enligt överenskommelse , upphör: 2022-08-31 . Tidsbegränsad anställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEmmaboda kommun, Administration socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "73/2021".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Emmaboda kommun (org.nr 212000-0738),
https://www.emmaboda.se/processledare-inom-aldreomsorgen.html Arbetsplats Emmaboda kommun, Administration socialförvaltningen
Jobbnummer 5848463
Observera att sista ansökningsdag har passerat.