Praktiksamordnare

Åtvidabergs Kommun / Administratörsjobb / Åtvidaberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Åtvidaberg, Linköping, Valdemarsvik, Söderköping, Norrköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åtvidabergs Kommun i Åtvidaberg

Åtvidabergs kommun har ca 11 500 invånare, ligger ca 3,5 mil från universitetsstaden Linköping och är en del i fjärde storstadsregionen. Åtvidaberg har ett lyckat läge mellan kust och storstad, med fin natur, sjöar, bad och ett rikt friluftsliv. Åtvidaberg är idag ett modernt industrisamhälle och en kommun med framåtanda som ständigt jobbar för att utveckla både näringsliv och kommunen som organisation. Kommunen har en väl utvecklad kommunal service och goda möjligheter till fritidsaktiviteter.

Arbetsmarknadsenheten söker

Praktiksamordnare

Arbetsmarknadsenhetens uppdrag är att reducera arbetslösheten och framtida kostnader för försörjningsstöd. Målgrupper är ungdomar, långtidsarbetslösa, personer med olika arbetshinder, bidragsanställningar, försörjningsstödstagare, flyktingar inom etableringen.
På arbetsmarknadsenheten är även verksamheten för flyktingmottagning och integrationsarbete organiserad liksom även boendet för ensamkommande flyktingbarn.

Publiceringsdatum
2012-08-20

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som praktiksamordnare innebär att samordna och organisera kommunens praktikverksamhet. Den huvudsakliga målgruppen är långtidsarbetslösa och ungdomar är prioriterade. Du kommer att utifrån varje individs intresseområden och personliga förmågor arbeta med praktikplatser såväl inom kommunens verksamheter som hos privata företag och ideella föreningar. Arbetet är mycket självständigt och du kommer att knyta många kontakter. På en del av din tid ingår även att arbeta som handledare med en skapad praktisk verksamhet för långtidsarbetslösa. Det är en verksamhet som startas under hösten och där stora möjligheter finns för rätt person att påverka upplägg och utformning av verksamheten.

Vi söker dig som:
• har en universitetsexamen inom beteendevetenskap eller annat lämpligt område
• har erfarenhet av liknande arbete
• är bra på att organisera, strukturera och kommunicera
• är drivande, målinriktad och noggrann som person
• har en positiv människosyn och ser möjligheter istället för svårigheter
• har erfarenhet av att arbeta både administrativt och praktiskt med grupper
• är flexibel och trivs med att sköta dina arbetsuppgifter självständigt
• har förmåga att knyta nya kontakter och trivs med att arbeta i nära samverkan med andra

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Tjänsten är en allmän visstidsanställning under 1 år. Heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Det finns goda möjligheter till förlängning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas.

I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet och personalsammansättning som speglar mångfalden. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.

Mer information
Lotta Åkesson, Enhetschef 0120-831 08 liselott.akesson@atvidaberg.se
Jessica Björk, SSR 0120-830 00
Jan Axelsson, Vision 0120-830 00

Välkommen med din ansökan
till; kommun@atvidaberg.se eller HR-avdelningen, Åtvidabergs kommun, Box 206, 597 25 Åtvidaberg. Välkommen med din ansökan senast 31 augusti 2012 Skicka in din ansökan snarast, vi kallar löpande till intervju. Märk ansökan med referensnummer 12.32. Betyg och intyg tas med vid en eventuell intervju.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 12.32
Ansökan kan skickas till e-postadress: kommun@atvidaberg.se

Företag
ÅTVIDABERGS KOMMUN

Adress
ÅTVIDABERGS KOMMUN
Box 206
59725 ÅTVIDABERG

Kontorsadress
Adelswärdsgatan 7

Övriga kontaktuppgifter
E-postadress: kommun@atvidaberg.se

Jobbnummer
1317861

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åtvidabergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åtvidabergs Kommun: