Post och telestyrelsen söker personalspecialist
Post- och Telestyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm,
Haninge,
Malmö,
Kiruna eller i
hela Sverige Personalavdelningens övergripande mål är att arbeta för att PTS ska bli en av Sveriges bästa arbetsplatser. Vill du vara med i vårt spännande arbete?
Personalavdelningen arbetar för att våra anställda mår bra och har förutsättningar att prestera goda arbetsresultat. Arbetet omfattar rekrytering, arbetsmiljö, utveckling, löner och anställningsvillkor. Primära uppgifter är råd och stöd, förhandlingar, utbildning, information och reseadministration. Vår ambition är dessutom att erbjuda bra service till alla anställda genom hög tillgänglighet och kompetens.
Vi söker nu till personalavdelningen en personalspecialist med tyngdpunkt på rekrytering. Vi tillämpar provanställning.
Publiceringsdatum2011-12-16Dina arbetsuppgifterI ett team på tre personalspecialister samt en personalassistent kommer du arbeta konsultativt och stödjande i nära samarbete med såväl avdelningschefer, enhetschefer som medarbetare och fackliga representanter. Personalspecialisterna ansvarar för ett antal avdelningar vardera och arbetar brett med personalfrågor. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. lag- och avtalsfrågor, arbetsmiljöfrågor, rekrytering, lönesättnings- och rehabiliteringsfrågor och kompetensutveckling.
Personalspecialisterna arbetar även med strategiska utvecklingsfrågor och olika projekt inom HR-området.
Varje personalspecialist har ett huvudområde. Den person vi söker ska vara huvudansvarig för all rekrytering på PTS. Detta innebär hela rekryteringsprocessen, allt från översyn av rekryteringspolicy, rådgivning till chefer, till intervjuer och rekryteringsadministration.
Vi söker dig som har
• ca fem års erfarenhet av brett personalarbete, med tyngdpunkt på rekrytering
• erfarenhet av processtyrning inom HR
• god datavana och systemkunnig (Office och HR-system)
Meriterande är om du tidigare har arbetat i större organisationer, privat såväl som statligt.
Som person är du duktig på att skapa förtroende och bygga relationer. Vidare ser vi att du är trygg, självständig, har eget driv samt är engagerad och öppen. Du är väl förankrad i din kompetens och trivs med att arbeta med olika typer av människor i en förändringsbenägen miljö där du får vara delaktig och ta stort ansvar. Du gillar att både arbeta operativt men även utveckla mer långsiktiga strategier.
Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och CV på svenska till
jobba@pts.se senast den 9 januari. Vänligen uppge diarienummer 11-10920 i ämnesraden.
För mer information angående tjänsten är du välkommen att kontakta personalchef Rebecca Källskog på telefon 08-678 55 88 eller via mejl
rebecca.kallskog@pts.se eller rekryterare Helena Brunzell på tel. 08-678 55 19 eller via mejl
helena.brunzell@pts.sePTS bevakar områdena elektronisk kommunikation och post. Med elektronisk kommunikation avses telefoni, internet och radio. PTS arbetar för långsiktig konsumentnytta, långsiktigt hållbar konkurrens, effektivt resursutnyttjande och säker kommunikation.
Totalt arbetar ca 250 personer på PTS. Många av PTS medarbetare är jurister, ekonomer och ingenjörer.
PTS vill ta tillvara de kvalitéer som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 11-10920
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobba@pts.seKontaktRebecca Källskog, Personalchef, 08-678 55 88,
rebecca.kallskog@pts.seFöretagPost- och Telestyrelsen
AdressPost- och Telestyrelsen
Box 5398
10249 STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6785500
E-postadress:
jobba@pts.se Jobbnummer 1107825
Observera att sista ansökningsdag har passerat.