Positiv och självgående HR-administratör sökes!

Ale kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Personalenheten i Ale

Söker du nya utmaningar på en bra arbetsplats? Vill du vara med och utveckla en HR-enhet med hög servicenivå och där utveckling av verksamheten står i fokus? Då skall du söka till oss.
I Ale bor över 27 000 människor. Det gynnsamma läget längs Göta älv, närheten till Sveriges andra stad, fantastisk natur och ett varierat boende gör att vi vågar påstå att Ale är en stark del av Göteborg.
Kommunen är mitt uppe i utbyggnaden av kommunikationerna och kommer att vara klar 2012. E45 blir fyrfilig och pendlingsmöjligheterna utvecklas. Det kommer att innebära att man med kollektivtrafik tar sig till Ale på 10-15 min från centrala Göteborg!
Våra 1900 medarbetare möter Aleborna i livets alla skeden. Att jobba hos oss är att spela en viktig roll för Ales utveckling och välfärd.
Kommunen har en ekonomi på ca 1 600 miljoner kronor.
Den senaste medarbetarundersökningen visade att över 90 % av våra medarbetare trivs med sina arbeten och tycker att det innebär positiva utmaningar.
Vi kan erbjuda dig friskvårdspeng, stugor att hyra på Gullholmen samt möjlighet till förmånsbil.
Vi är 13 personer som jobbar på personalenheten.

Publiceringsdatum
2011-12-15

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete med stort eget ansvar, goda utvecklingsmöjligheter och trevliga kollegor.
Vi arbetar i ett modernt lönesystem med självservice där medarbetarna själva rapporterar direkt in i systemet.
Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Kvalitetssäkra och registrera uppgifter i lönesystemet utifrån skriftliga och elektroniska underlag.
Samarbeta med och stödja arbetsledare i lönefrågor.
Skriva intyg och lämna upplysningar till olika myndigheter.
Rimlighetsbedömningar, lag- och avtalstolkning, stöd och service.
Skapa och uppdatera befintliga HR- rutiner samt delta i olika HR-projekt.

Kvalifikationer
Personaladministrativ utbildning med löneinriktning, och/eller erfarenhet av att ha arbetat med lön.
Vana att arbeta självständigt och god förmåga att ge service.
God förmåga att samarbeta och klara av arbete under tidspress.
Du är noggrann, tar stort ansvar och arbetar strukturerat.
Meriterande är om du har erfarenhet av löneprogrammet Hr-plus.
Behärskar svenska språket flytande i tal och skrift och är en van dataanvändare.
God kunskap om lagar och avtal inom området är meriterande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan snarast. Urval och intervjuer sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag! Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund! Tillträde enligt överenskommelse. Hör gärna av dej till Lena Kristiansson, HR- administratör, på tel 0303-33 07 84 eller till Sofia Haby, tf HR-chef, på tel 0704-32 07 07 om du har frågor om tjänsten.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-31
I Ale kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.
Ange följande referens när du ansöker: A247366
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Haby
Lena Kristiansen, 0303-33 07 84

Facklig kontakt
Fackliga represenanter nås via växeln, 0303-33 00 00

Företag
Ale kommun, Personalenheten

Adress
Ale kommun, Personalenheten
Ledetvägen 6
44980 Alafors

Jobbnummer
1106811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Personalenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Personalenheten: