Polismyndighetens telefonväxel i Stockholm söker Abonnentdatabas
Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen i Stockholm,
Solna,
Örebro,
Linköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Polismyndighetens telefonväxel i Stockholm söker Abonnentdatabasadministratör till Nationella kontaktenheten vid Nationella Operativa Avdelningen ref.nr C1184/2015
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
Nationella operativa avdelningen
Nationella operativa avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en kontaktenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.
Polismyndighetens växel tillhör den nationella kontaktenheten som även har ett processansvar för polisens kontaktcenter samt regionledningscentralerna.
Polismyndighetens telefonväxel ansvarar för samtal via 114 14 och ger service till abonnenter inom rättsväsendet. Enheten består av ca 165 medarbetare. Växeln har öppet dygnet runt och bemannas av telefonister placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning, växeloperatörer, administratörer, utbildningsansvarig och planeringsfunktion.
Publiceringsdatum2015-03-18ArbetsuppgifterHuvudsakliga arbetsuppgifter
• Planera, leda, samordna samt följa upp och utveckla arbetet inom sitt ansvarsområde
• Hantera abonnentdatabasen
• Bevaka sekretess och skyddsnivåer i databasen
• Ansvara för sektionens funktionsbrevlåda
• Upprätthålla kontakter med våra samverkansområden rörande bl.a. telefoniuppgifter
• Ansvara för servicetelefon (bl.a. support och frågor rörande den interna telefonkatalogen)
• Regelbundet arbeta i telefonistfunktionen för att upprätthålla sakkunskap och analysera utfall av stödverktyg
KvalifikationerVi söker dig som har:
• gymnasial utbildning
• erfarenhet av telefonistarbete
• kunskap om it-system för telefoni
• goda kunskaper om Microsoft Office
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet eller kännedom om Lean Production
• erfarenhet av förändringsarbete
• erfarenhet eller kännedom av CMG DM
Dina personliga egenskaperDu har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och tycker om att arbeta i ett högt tempo. Vidare är du flexibel, noggrann och strukturerad. Har en väl utvecklad förmåga att hantera och analysera stora mängder information. Arbetet ställer också krav på hög integritet och förmåga att arbeta självständigt men även i grupp. I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Frågor kring detta kommer att ställas vid intervjun. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap.
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.
Våra anställda har tillgång till ett brett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.
Som medarbetare inom Polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för Polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för Polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för Polisen.
Vill du veta mer? Välkommen att kontakta tf sektionschef, Eva-Marie Winblad Österlind 010-564 08 00
Facklig information lämnas av: Anna Owens, SACO tfn 076 767 4470; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Göran Marklund, Fackförbundet ST, tfn 010-563 94 83; Lotta Hyltenfeldt, SEKO, tfn 010 56 379 35.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig rekryterare.
Sista ansökningsdag är 31 mars 2015.
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning Anställningen är tillsvidare och inleds med 6 månaders provanställning. Flextid tillämpas. Arbetsplatsen ligger i Stockholm.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-31
Ange följande referens när du ansöker: C1184/2015
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVill du veta mer? Välkommen att kontakta tf sekt
Facklig kontaktFacklig information lämnas av: Anna Owens, SACO
FöretagPolismyndigheten, Nationella operativa avdelningen
AdressPolismyndigheten, Nationella operativa avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 2209596
Observera att sista ansökningsdag har passerat.