Polismyndigheten söker Registrator/arkivhandläggare - rättsavdel

Polismyndigheten Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Östergötland i Linköping, Norrköping eller i hela Sverige

Om arbetsplatsen
Polismyndighetens rättsavdelning består av ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats. Vissa uppgifter är mycket verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med andra avdelningar inom Polismyndigheten.

Rättsenheten i region Öst består av fem förvaltningsrättsgrupper, bla a. en rättstillämpningsgrupp och en informationsförvaltningsgrupp i vilken ingår registratur- och arkivfunktioner.
Nu söker vi en registrator/arkivhandläggare till informationsförvaltningsgruppen med placering i Linköping. I tjänsten kan resor förekomma.

Arbetsuppgifter
Som registrator/arkivhandläggare är du ett viktigt verksamhetsstöd i Polismyndighetens hantering av allmänna handlingar och mellan- och centralarkiv
• Du ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring och är van vid digital dokument- och ärendehantering.
• bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser
• delta i postöppning, fördela inkommande post och e-post, diarieföra handlingar
• göra sökningar och plockar fram ärenden till medarbetare inom Polismyndigheten och till allmänheten, försäkringsbolag, andra myndigheter, massmedia m.fl.
• göra sekretessbedömningar
• tillsammans med övriga medarbetare ständigt förbättra diarieföringen av allmänna handlingar
• informera och utbilda medarbetare i diarieföring i allmänna diariet
• sköta interna lån av handlingar av akter
• in- och utsortering av handlingar, genomföra gallring, delta i ordnande och förtecknande
• ta emot leveranser
• även andra arbetsuppgifter kopplade till våra arkiv kan förekomma
• i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom rättsenheten



Publiceringsdatum
2019-02-08

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• gymnasieexamen
• goda kunskaper i Officepaketet
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• erfarenhet av registrators- eller arkivarbete

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av registrators- och arkivarbete i offentlig förvaltning
• erfarenhet av digital dokument- och ärendehantering
• kunskaper om de bestämmelser som reglerar verksamhetsområdet såsom Offentlighets- och sekretesslagen, Tryckfrihetsförordningen, Förvaltningslagen och Arkivlagen
• erfarenhet av sekretessprövning och utlämnande av allmänna handlingar

Dina personliga egenskaper
Rollen som registrator/arkivhandläggare ställer krav på att du har en utpräglad förmåga att snabbt kunna växla i ditt arbetstempo och dina arbetsuppgifter.
Vi söker dig som har ett eget driv utifrån givna ramar. Du är strukturerad, noggrann och ordningsam samt kan arbeta snabbt med bibehållen kvalitét. Du trivs med att arbeta både självständigt såväl som i grupp. Vidare ser vi att du är serviceinriktad, ansvarstagande och positiv.
Stor vikt kommer att läggas vid den personliga lämpligheten.

Körkort med lägst B-behörighet är ett krav.

Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Annika Eriksson, 072217 38 55

Facklig företrädare
Fackliga företrädare för SACO-S, Kent Svärd tfn 010-56 34 211; Polisförbundet, Sofia Ask, tfn 010-563 87 10; Fackförbundet ST, Johan Gertz, tfn 010-567 70 92; SEKO Polisen, Karna Tillheden tfn 010-561 66 27

Anställning
Anställningsform: tillsvidareanställning med provanställning under upp till 6 månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Dagtid, Flextid
Tillträde: enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kan komma att genomföras före anställning.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 22 februari 2019. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Ansökan skickas till jobb.na@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, registratorskontoret, Box 12256, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan med ref. nr. A071.700/2019 i mailets ärendemening.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan via papperspost.

Den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter är att du som kandidat samtycker till sådan behandling som en del av ansökan till tjänsten, där du som kandidat väljer vilken typ av personuppgifter som delas med Polismyndigheten i detta avseende. Observera att du som kandidat är berättigad att när som helst dra tillbaka det nämnda samtycket genom att kontakta Polismyndigheten.
Dina personuppgifter behandlas hos oss under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen, dock längst två år. Du som kandidat kan när som helst kontakta Polismyndigheten för att utöva rätten att få tillgång till, korrigera eller radera personuppgifter. Även för att begränsa eller invända mot behandlingen av din data samt rätten till dataportabilitet. Dessutom har du som kandidat rätt att lämna ett klagomål till dataskyddsmyndigheterna när det gäller behandling av dina personuppgifter.
De personer som har tillgång till personuppgifterna är rekryterande chef samt HR-konsulter hos Polismyndigheten. Har du frågor kring integritet, kontakta Polismyndigheten för ytterligare information. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 22 februari 2019.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29 500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-22
Ange följande referens när du ansöker: A071.700/2019

Företag
POLISMYNDIGHETEN ÖSTERGÖTLAND

Kontorsadress
BRIGADGATAN 13

Jobbnummer
4604325

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Östergötland: