Polismyndigheten söker planerare till regionkansliet, Göteborg

Polismyndigheten, Polisregion Väst / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Polismyndigheten
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 29 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Regionkansliet
Regionkansliet arbetar med stöd för regionpolisledningen, de regionala sektionerna/enheterna men även gentemot regionen som helhet. Vid regionkansliet finns grupperna; Skiljande och disciplin, Intern service, Kansligrupp 1-2, Operativ verksamhetsstyrning 1-3, Nationella polishundtjänsten, Verksamhetsskyddet samt Verksamhetsstyrning/analys. Verksamheten bedrivs i hela regionen men de flesta medarbetare är placerade i Göteborg. Regionkansliet har ca.120 medarbetare.

Verksamhetsuppdraget
Vi söker dig som vill arbeta som planerare i gruppen Operativ verksamhetsstyrning 2 vid regionkansliet. Gruppen består av 15 planerare och en gruppchef som tillsammans utgör ett direkt stöd för planeringen av de regionala enheterna/sektionerna som omfattar ca.1600 anställda.


Publiceringsdatum
2018-12-13

Arbetsuppgifter
I uppdraget som planerare ingår bland annat att:
• Planera för att få ihop minimistyrka och grundbemanning.
• Ta ut medarbetare för övertidstjänstgöring och förskjuta personal.
• Tillstyrka ledighet utifrån personaltillgång.
• Bemanna personal vid akuta eller i förväg kända insatser.
• Sammanställa semesterplan.
• Bemanna personal på utbildning och ta fram speciallistor.
• Hantera sjukintyg.
• Granska lönepåverkande händelser i Palasso.


Kvalifikationer
KRAV
• Erfarenhet av personalplanering, akademisk examen inom HR/arbetsrätt eller annan kompetens som bedöms likvärdig
• Goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

MERITER
• Organisationskunskap och verksamhetserfarenhet från arbete inom Polis-myndigheten.
• Erfarenhet av arbete med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter så som arbetstidsavtalet (ASA), semesterlagen, föräldraledighetslagen, villkorsavtalet m.fl.
• Kunskaper/erfarenheter i Polisens personaladministrativa system, COPS och Palasso.
• Kunskap/erfarenhet från anmälningsupptagning och polisen utredningssystem Dur två.
• Kunskap/erfarenheter i Polisens Ärende System.

PERSONLIGA EGENSKAPER
Du har stor förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra. Du har ett utpräglat ordningssinne och god förmåga att arbeta strukturerat i både grupp och självständigt samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete. Du är socialt kompetent och har förmåga att nätverka och samverka, då du i rollen som planerare fungerar som en knutpunkt mellan personal och andra funktioner. Du har problemlösningsfokus och har förmåga att fånga upp möjligheter till effektivisering och förbättring av arbetet. Du har förmågan att arbeta proaktivt och med stort engagemang.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT

Kontaktuppgifter för detta jobb
Information om uppdraget lämnas av Mikael Fridbrandt, gruppchef Operativ verksamhetsstyrning 2, nås via växel: 114 14.
Information om rekryteringsprocessen: Klara Thun ansvarig HR-konsult, klara.thun@polisen.se.
Fackliga: Fackliga företrädare för SEKO Polisen, ST inom Polisen, Polisförbundet region Väst och SACO-S nås via polisens växel 114 14.

Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning (om du inte redan är anställd inom polismyndigheten).
Arbetstid: Dagtid med flex.
Placering: Regionkansliet Väst.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Hur du ansöker
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till oss i din begäran för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Dagtid med flex Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-27
Ange följande referens när du ansöker: C23884/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Fridbrandt 11414
Klara Thun klara.thun@polisen.se

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Väst

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Väst
Box 429
40126 Göteborg

Kontorsadress
Stampgatan 28 40126 Göteborg

Jobbnummer
4507346

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Väst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst: