Polismyndigheten söker operatörer till Polisens Kontaktcenter (P
Polismyndigheten i Hallands Län PKC / Receptionistjobb / Bengtsfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Bengtsfors,
Dals-Ed,
Åmål,
Mellerud,
Årjäng eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Hallands Län PKC i Bengtsfors,
Falkenberg eller i
hela Sverige Polismyndigheten
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av cirka 28 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisens kontaktcenter (PKC)
PKC i region Väst är en del av ett nationellt verksamhetsområde som finns i sju polisregioner i Sverige. Verksamhetsidén är att ge människor en möjlighet att anmäla brott och få svar på frågor på ett snabbt och enkelt sätt under årets alla dagar, dygnet runt. PKC Väst har i dagsläget arbetsplatser i Göteborg, Bengtsfors och Falkenberg. PKC är en arbetsplats som ständigt utvecklas och får nya uppgifter.
Vi söker dig som är intresserad av visstidsanställning som operatör vid Polisens kontaktcenter.
ARBETSUPPGIFTER
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Du utför förstahandsåtgärder inom brottsutredningen genom att exempelvis hålla målsägandeförhör samt genom att ta emot anmälningar, skriva tips och trafikmålsanteckningar etc.
Arbetet utförs via telefon och Internet dygnet runt årets alla dagar. En annan viktig del av arbetet är vårt serviceåtagande mot allmänheten, du kommer därför även att svara på frågor gällande andra ärenden som hanteras av Polisen. Du lämnar även information om lagar och förordningar till medborgarna vilket ställer krav på att du kan tolka och tillämpa de regelverk som gäller och att du är samhällsorienterad.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Avslutad gymnasieutbildning
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• God förmåga att samtala på engelska
• Svenskt medborgarskap
Det är meriterande om du har:
• Minst ett års arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av arbete inom service
• Erfarenhet av arbete inom rättsväsendet
• Högskolepoäng i juridik/rättsvetenskap
• Kunskaper i andra språk utöver svenska och engelska
• Arbetat kommunikativt, gärna via telefon
• Arbetat administrativt
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Som operatör arbetar du självständigt men också i nära samarbete med andra inom och utanför organisationen. Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration. Det ställer stora krav på din förmåga att lyssna, kommunicera och strukturera ditt arbete. I arbetet ingår att snabbt identifiera anmälarens behov och att därefter kunna individanpassa de första utredningsåtgärderna.
Då direktiv om arbetet ibland förändras är det viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar.
Arbetet är stillasittande och du pratar i telefonen större delen av tiden. Stundtals kan arbetsbelastningen vara stor och arbetet kan ibland upplevas psykiskt påfrestande. Du behöver därför ha god självkännedom och kunna hantera stress.
ÖVRIGT
Anställningen påbörjas med en grundutbildning som huvudsakligen genomförs på dagtid. Därefter genomgår du en handledd praktisk utbildning. Utbildningen som varar i ca 7 veckor planeras starta 22 januari 2018 och är förlagd i Göteborg. En förutsättning för fortsatt anställning är att man klarar utbildningen där det ingår examination i tre delar.
Allmän visstidsanställning, 6 månader med möjlighet till förlängning.
Periodplanerad arbetstid på 3-skift, dag, kväll, natt och helg
Fackliga företrädare för Polisförbundet, Seko Polisen, Fackförbundet ST och SACO-S nås via polisens växel 114 14.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Periodplanerad arbetstid på 3-skift, dag, kväll, natt och helg
Publiceringsdatum2017-09-26Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-11
KontaktFöretagPolismyndigheten i Hallands Län PKC
AdressPolismyndigheten i Hallands Län PKC
Box: 429
40126 GÖTEBORG
KontorsadressStampgatan 28
Jobbnummer 3720042
Observera att sista ansökningsdag har passerat.