Polismyndigheten söker handläggare med specialinriktning inom ar

Polismyndigheten, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Polismyndighetens uppdrag är att minska brottsligheten och öka tryggheten i samhället. Människor ska känna sig trygga där de bor och vistas.

Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015 och ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna, Rikspolisstyrelsen samt Statens kriminaltekniska laboratorium. Den nya myndigheten är uppdelad i sju regioner och åtta nationella avdelningar. Vi är drygt 28 500 medarbetare.

HR-avdelningens uppdrag är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Avdelningen ska tillgodose ledningens och verksamhetens behov av strategisk styrning och verksamhetsnära stöd. HR-avdelningen ska vidare säkerställa att det finns förutsättningar för ett verksamhetsdrivet, professionellt, tillgängligt och likvärdigt HR-stöd för hela Polismyndigheten. Myndigheten bedriver ett intensivt förändrings- och utvecklingsarbete och behovet av förändringsledarkompetens är stort.

Inom Polismyndighetens HR-avdelning får du möjlighet att arbeta tillsammans med cirka 700 kollegor både inom traditionell HR och hela polisens utbildningsverksamhet.
HR i regionerna står för verksamhetsnära styrning och stöd inom regionens geografiska område. I uppdraget ingår bland annat att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik och kompetensförsörjningsstrategi som stödjer myndighetens korta och långa mål.

HR i region Väst är indelad i två grupper och har ca 15 medarbetare.

HR i region Stockholm är indelad i två grupper och har ca 25 medarbetare.


Publiceringsdatum
2016-12-22

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter blir huvudsakligen att arbeta med arbetsgivarfrågor, avtal och förhandlingar, med speciell inriktning mot lönefrågor, arbetsrätt, arbetstid och fackliga förhandlingar samt att vara ett stöd för chefer i dessa frågor.


Kvalifikationer
KRAV
Vi söker dig som vill vara med i utvecklingen av Sveriges största myndighet och inom ramen för detta bidra till att utveckla hållbara HR-processer med verksamheten i fokus. Du ska ha akademisk utbildning inom HR eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat med chefsstöd och du har arbetat i en konsultativ roll. Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är mycket god.

Du har erfarenhet av att samverka med arbetstagarorganisationerna och har stor förhandlingsvana. Vidare har du erfarenhet från lönerevisionsprocessen.

MERITERANDE
Det är meriterande om du har arbetat inom den statliga sektorn och har goda kunskaper inom statlig arbetsgivarpolitik och arbetsrätt samt erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete i större eller komplexa organisationer.

Meriterande är även om du har erfarenhet av att omsätta nationellt gemensamma HR-strategier i verksamheten.

PERSONLIGA EGENSKAPER
För att lyckas i rollen bör du vara trygg och väl förankrad i din HR-roll. Du har förmåga att skapa förtroendefulla relationer, har ett reflekterande förhållningssätt med god förmåga att lyssna, föra konstruktiv dialog, samverka och fatta beslut. Du är resultatinriktad och strukturerad.

Du har god pedagogisk förmåga och kan stödja chefer i att omsätta den statliga arbetsgivarpolitiken för att uppnå resultat som leder till önskvärda effekter.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsorter är Göteborg och Stockholm. Förtroendearbetstid tillämpas.

KONTAKT
För frågor om anställningen i Stockholm kontakta Magnus Lundström, som nås på 010- 56 350 13
För frågor om anställningen i Göteborg kontakta Pernilla Bergman, som nås på 010- 56 527 45
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-konsult Madeleine Ejenstam, som nås via polisens växel 114 14 eller via madeleine.ejenstam@polisen.se.

Facklig information lämnas av SACO-S, Kent Svärd, tfn 010-563 42 11; Polisförbundet, Sofia Ask, tfn 010- 563 87 10; Fackförbundet ST, Lennart Grönberg, tfn 010-564 92 52; SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn 010-561 66 27

Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper och stora möjligheter att utvecklas inom organisationen. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Vi tillämpar provanställning.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald, och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Förtroendearbetstid tillämpas. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-13
Ange följande referens när du ansöker: C10363/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pernilla Bergman 010-565 27 45
Magnus Lundström 010-56 350 13

Företag
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Adress
Polismyndigheten, HR-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3231329

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen: