Polismyndigheten söker en inköpare till Inköpsenheten i Malmö
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Malmö,
Helsingborg,
Kristianstad,
Halmstad,
Växjö eller i
hela Sverige Polismyndigheten söker en inköpare till inköpsenheten på ekonomiavdelningen i Malmö.
Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.
Enheten ansvarar för all anskaffning inom Polismyndigheten på både nationell och regional nivå. Inköpsverksamheten omfattar det strategiska inköpsarbetet baserat på kategoristyrning, upphandlingsverksamhet, den centrala lagerhanteringen och hanteringen av inköpsärenden.
Publiceringsdatum2019-01-28ArbetsuppgifterDu kommer att vara med och bidra till att myndighetens medel används på bästa sätt. I din roll som inköpare på Polismyndighetens Inköpsenhet utföra du inköp av varor och tjänster (exklusive IT-inköp) på uppdrag från landets polisregioner och nationella avdelningar. Arbetet bedrivs ibland i högt tempo med flera uppdrag parallellt. Rollen är relationsskapande och ställer krav på att du har en hög känsla för service, kan arbeta kundorienterat och agera som stöd och representant av Inköpsenheten, gentemot myndighetens övriga verksamheter och beställare. Inköpsenheten arbetar kategoribaserat och är organiserad i följande sektioner och grupper: inköpssamordning, upphandling, juridik, inköpsstyrning samt intern styrning och utveckling.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• utföra direktupphandlingar
• utföra både regionala och nationella förnyade konkurrensutsättningar
• bidra till att styra inköpen mot gällande avtal
• vägleda, ge stöd och service i frågor om inköp till beställare och övrig verksamhet
• ha kontakt och samarbete med andra stödverksamheter inom polismyndigheten
KvalifikationerVi söker dig som har:
• eftergymnasial utbildning inom exempelvis inköp, ekonomi eller annat relevant område
• erfarenhet av operativt inköpsarbete
• erfarenhet av att fånga upp inköpsbehov från verksamheten och effektuera dessa till anskaffning
• erfarenhet av förnyad konkurrensutsättning och direktupphandlingar
• god förmåga att utrycka dig väl i både tal och skrift
• goda kunskaper i Microsoft Office
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av inköp från offentlig verksamhet
• erfarenheter av arbete med inköp i en stor inköpsorganisation
• erfarenhet att arbeta i elektroniskt annonseringssystem
• kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU)
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är ansvarskännande och arbetar självständigt, lösningsorienterat samt har en hög känsla för service. Du är en god kommunikatör och tycker om att samarbeta och bidra till ett bra arbetsklimat. Vidare har du en analytisk förmåga och gillar att strukturera och planera ditt arbete.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och att personen skall passa in i befintlig arbetsgrupp
ÖVRIGT
Anställningen är ett vikariat för en av våra medarbetares föräldraledighet, 2019-08-01-2020-08-30. Flextid tillämpas. Arbetsplatsen ligger i Malmö. Tillträde enligt överenskommelse. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Ansökan:
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på
www.polisen.se/personuppgifter/rättigheter Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult
marie-s.nilsson@polisen.se.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2020-08-30 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-11
Ange följande referens när du ansöker: C24756/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanna Andersson 010-5617199
FöretagPolismyndigheten, Ekonomiavdelningen
AdressPolismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 4579448
Observera att sista ansökningsdag har passerat.