Polismyndigheten söker administratör med placering i Åmål
Polismyndigheten, Polisregion Väst / Administratörsjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Åmål,
Säffle,
Bengtsfors,
Grums,
Mellerud eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst i Åmål,
Bengtsfors,
Lidköping,
Mariestad,
Vänersborg eller i
hela Sverige Polismyndigheten
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet.
Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisområde Fyrbodal
Polisområde Fyrbodal är organiserat i tre lokalpolisområden: Södra, Västra och Östra Fyrbodal. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett områdeskansli.
Publiceringsdatum2019-03-05ArbetsuppgifterSom administratör med inriktning mot reception är du myndighetens representant i kontakten med de besökare som kommer till polisstationen. I dina ansvarsområden och arbetsuppgifter ingår bland annat att:
• Handlägga pass-/identitetskortsansökningar
• Ta emot och hjälpa besökare i receptionen
• Besvara inkommande telefonsamtal och mail
• Hantera hittegods
• Ta emot anmälningar
• Registrera ordningsförelägganden
• Hantering av tillståndsansökningar
• Registrera ärenden/diarieföring
Arbetet innebär i huvudsak tjänstgöring på dagtid i Åmål. Du kommer också att vara behjälplig med att bemanna kontoren i Bengtsfors och Mellerud vid behov. Viss kvällstjänstgöring förekommer.
KvalifikationerVi söker sig som har:
• Fullgjord och godkänd gymnasieutbildning
• Erfarenhet av arbete i reception/administration och service där du haft mycket externa kontakter, företrädesvis i form av personliga möten
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska samt engelska i tal och skrift
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
• B- körkort
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av att ha arbetat med service/administration inom offentlig verksamhet
• Goda kunskaper i ett eller flera utomeuropeiska språk
Vi söker dig som har en utpräglad känsla för service och som trivs i en roll med många olika kontaktytor. Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel och har förmåga att prioritera när situationen kräver det. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter med ett stundvis högt arbetstempo, vilket ställer krav på stresstålighet för att trivas i rollen.
Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt och ha gott omdöme, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Ibland kommer du att möta människor som råkat ut för svåra händelser, därav är det viktigt att du känner dig trygg med att hantera denna typ av situationer.
Du kommer att arbeta självständigt såväl som med dina övriga kollegor inom myndigheten. Därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och vilja att bidra till ett gott arbetsklimat.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
KONTAKTPERSONER
Rekryterande chef: Peter Torstensson, Gruppchef Stöd/Service.
För frågor kring rekryteringsprocessen: HR-konsult Kajsa Hård.
Båda nås via Polisens växel 114 14
Arbetsort: Åmål med viss tjänstgöring i Bengtsfors och Mellerud
Arbetstid: Heltid, dagtid med flex. Kvällstjänstgöring cirka 1 gång/vecka förekommer.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan!
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra bemanningsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på
https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering/Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult Kajsa Hård, telefon 010-565 40 25.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.se Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Heltid, dagtid med flex. Kvällstjänstgöring cirka 1 gång/vecka förekommer. Anställningen är en tillsvidareanställning där provanställning om sex månader kan komma att tillämpas. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-18
Ange följande referens när du ansöker: C25511/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPolismyndigheten, Polisregion Väst
AdressPolismyndigheten, Polisregion Väst
Box 429
40126 Göteborg
KontorsadressStampgatan 28 40126 Göteborg
Jobbnummer 4648493
Observera att sista ansökningsdag har passerat.