PLM administratör

Framtiden i Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du intresserad av teknik och har ambitioner att bli projektledare en dag? Gillar du samtidigt att vara spindeln i nätet? Tveka då inte att söka denna tjänst!

Publiceringsdatum
2014-10-29

Arbetsuppgifter
Ditt huvudsyfte är att assistera företaget med mottagandet, förvaltningen och distributionen av CAD data. Du ansvarar för att CAD underlagen är uppdaterade och att det förmedlas till rätt part och i tid. Dina kontaktytor är leverantörer inrikes och utrikes, företagets egna produktion samt kunderna. Kan förekomma ett par resor om året, även utomlands.

Om företaget
Företaget jobbar med konstruktion och produktion av plastkomponenter till fordonsindustrin. Företaget har fyra fabriker varav två stycken ligger i Sverige. Huvudkontoret finns på Lindholmen och där arbetar ca 50st. Avdelningar: IT, Inköp, ekonomi, försäljning, konstruktion och utveckling varav det sistnämnda är den avdelning PLM assistenten tillhör. Avdelningen kommer att växa till det dubbla inom det närmsta året och man kommer att sitta i öppet landskap tillsammans med andra ingenjörer.

Profil
Dina personliga egenskaper
• organisatorisk
• Noggrann
• Kommunikativ
• Serviceminded
• Villig att lära sig
• Siffersinne

Skallkrav:
• Office paketet
• Flytande engelska och svenska

Meriterande:
• Arbetat mycket med Excel
• Arbetat i ekonomi eller IT system
• Arbetat i Teamcenter
• Arbetat i PLM system

Om företaget
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Anställningsvillkor
Start: 1/12-14
Arbetstider: 8-17
Rekrytering sker löpande så sök redan idag!

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-26
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 4655
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Wallin Borg

Företag
Framtiden i Sverige AB

Adress
Framtiden i Sverige AB
Kristinelundsgatan 13
41137 Göteborg

Kontorsadress
Kristinelundsgatan 13, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2049424

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: