Platschef till nystartat kontor i Helsingborg

Hero Kompetens AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero Kompetens AB i Helsingborg, Göteborg, Nacka, Stockholm, Gävle eller i hela Sverige

Vi på Hero Kompetens ser kompetens som en färskvara, som ska uppdateras och hållas levande genom ett kontinuerligt arbete. Vi ser människor som kommer till Sverige som viktiga resurser och vi arbetar engagerat och målinriktat för att förändra och förbättra det svenska mottagandet av kompetens. Det grundläggande fundamentet i vårt arbete är att vi vill inkludera och engagera alla som kommer till Sverige ? från dag ett.

Hero Norge etablerades 1987. Vi har 28 års erfarenhet av arbete med nyanlända och är verksamma inom hela kedjan för etablering: asylboende, utbildning, kompetensförsörjning och tolktjänster. Heros vision är att vi möjliggör en ny framtid. Centrala värden för verksamheten är öppenhet, professionalitet och människors lika värde.

Hero Sverige är medlemmar i arbetsgivarorganisationen Almega och har kollektivavtal med Unionen.

Publiceringsdatum
2016-02-24

Om tjänsten
Vi har idag flera intressanta projekt på gång i Helsingborg. Vi är bland annat en upphandlad leverantör av tjänsten Stöd och matchning som erbjuds arbetssökande genom Arbetsförmedlingen.

Ditt ansvar kommer vara att driva och utveckla vårt nystartade kontor i Helsingborg. Du kommer främst arbeta med att stötta och matcha arbetssökande ut i arbete eller studier. Du kommer att möta en bred målgrupp och där du lägger upp en individuell planering med respektive person. Arbetsuppgifterna består bland annat av kartläggning av kompetens och färdigheter, personliga samtal och stöttning i sökprocesser. Du kommer att coacha i enskilda samtal men även i grupper genom workshops och studiebesök.

Hero Kompetens har sitt huvudkontor i Stockholm men denna tjänst har placeringsort Helsingborg.

Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om minst 120/80hp eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning samt minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande
alternativt
minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå samt minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom områdena ovan.
• behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Ett tredje språk är meriterande.
• har en social förmåga och ett gott bemötande
• har ett motiverande och coachande förhållningssätt
• kan jobba självständigt under eget ansvar
• som har körkort och tillgång till egen bil (meriterande)

Dina personliga egenskaper
Du är trygg och nyfiken på andra människor. Människor känner förtroende för dig. Du tycker att arbetsmarknadsinsatser är viktiga och du vill kombinera ditt engagemang med affärsmässighet. Du trivs i förändring och ett jobb där den ena dagen inte är den andra lik. Du är duktig på att bygga relationer.

Avslutande text
Kontakta gärna George Yacoub, Verksamhetschef Jobbförmedling, på 070-297 20 50 alt george.yacoub@herosverige.se om du har några frågor.

Välkommen med din ansökan!

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid/Deltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-25
Märk din ansökan med "Platschef Helsingborg" i ämnesraden.
Ansökan kan skickas till e-postadress: george.yacoub@herosverige.se

Företag
Hero Kompetens AB

Adress
Hero Kompetens AB
Birger Jarlsgatan 18
11434 Stockholm

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 18
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 070-297 20 50
E-postadress: george.yacoub@herosverige.se

Jobbnummer
2688968

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero Kompetens AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero Kompetens AB: