Plankoordinator och nämndsekreterare

Vaxholms Stad / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Vaxholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Vaxholm, Värmdö, Lidingö, Stockholm, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vaxholms Stad i Vaxholm

Vaxholms stad är en kommun belägen 3 mil från Stockholm och en av de mest attraktiva kommunerna i Stockholms närhet. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges arbeten med stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Vi har goda resultat i våra verksamheter, flera pågående utvecklingsprojekt, engagerade medarbetare, omfattande samarbete med andra organisationer och utvecklingsprogram för chefer/medarbetare.

Publiceringsdatum
2012-11-22

Arbetsuppgifter
Stadsbyggnadsförvaltningen har tre enheter, planeringsenheten, bygglov och GIS-enheten samt en teknisk enhet och har ca 30 medarbetare.
Stadsbyggnadsförvaltningen behöver nu förstärkas med en ny kunnig och engagerad medarbetare som kommer att arbeta som plankoordinator samt utskotts- och nämndsekreterare. Tjänsten är placerad på planeringsenheten men kommer också att ha uppgifter som servar andra delar av förvaltningen. Vi erbjuder rätt sökande ett utvecklande arbete i en snabbväxande och spännande kommun. Under det närmaste året pågår bland annat ett arbete med att införa ett nytt arbetssätt för att utveckla samverkan inom stadsbyggnadsprocessen.

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara ansvarig för detaljplaneadministrationen, att vara sekreterare i planeringsutskottet och i stadsbyggnadsnämnden. Du ska även medverka i administrationen av pågående bygglovärenden, diarieföra inkommande handlingar, ge service internt och externt samt hantera förvaltningens fakturor. Du blir spindeln i förvaltningens mitt som har stora möjligheter att påverka hur arbetsuppgifterna ska utföras. Innehållet i tjänsten kan i viss mån förändras beroende på din bakgrund.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning inom administration och som har erfarenhet av arbetet inom offentlig tjänst, helst det kommunala området med ett extra plus för erfarenhet av arbete med PBL-frågor. Du är van att arbeta med IT-baserad administration eftersom vi arbetar med flera olika sådana system t ex ärendehanteringssystem.
Det är bra att du har en god förståelse för hur en politikerledd organisation fungerar. Vi vill även att du har en utpräglad servicekänsla, är strukturerad och självgående. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I Vaxholms stad strävar vi efter en jämn könsfördelning och att mångfald ska finnas både bland chefer och anställda.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Årsarbetstid medger flexibel arbetstid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse

Ersättning
Individuell lönesättning, lämna gärna ditt löneanspråk i ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-02
Vi undanber oss alla erbjudanden om bemannings-, annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering.
Ansökan via länken i denna annons alternativt per mail till stadsbyggnad@vaxholm.se
Vi kommer att kalla till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Ange följande referens när du ansöker: A302750
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Edén, 08-541709 87, susanne.eden@vaxholm.se
Oskar Pihl, 08-541709 74, oskar.pihl@vaxholm.se

Företag
Vaxholms Stad

Adress
Vaxholms Stad
18583 Vaxholm

Jobbnummer
1399745

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vaxholms Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vaxholms Stad: