Plankoordinator och nämndsekreterare
Vaxholms Stad / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Vaxholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Vaxholm,
Värmdö,
Lidingö,
Stockholm,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vaxholms Stad i Vaxholm Vaxholms stad är en kommun belägen 3 mil från Stockholm och en av de mest attraktiva kommunerna i Stockholms närhet. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges arbeten med stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Vi har goda resultat i våra verksamheter, flera pågående utvecklingsprojekt, engagerade medarbetare, omfattande samarbete med andra organisationer och utvecklingsprogram för chefer/medarbetare.
Publiceringsdatum2012-11-22ArbetsuppgifterStadsbyggnadsförvaltningen har tre enheter, planeringsenheten, bygglov och GIS-enheten samt en teknisk enhet och har ca 30 medarbetare.
Stadsbyggnadsförvaltningen behöver nu förstärkas med en ny kunnig och engagerad medarbetare som kommer att arbeta som plankoordinator samt utskotts- och nämndsekreterare. Tjänsten är placerad på planeringsenheten men kommer också att ha uppgifter som servar andra delar av förvaltningen. Vi erbjuder rätt sökande ett utvecklande arbete i en snabbväxande och spännande kommun. Under det närmaste året pågår bland annat ett arbete med att införa ett nytt arbetssätt för att utveckla samverkan inom stadsbyggnadsprocessen.
Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara ansvarig för detaljplaneadministrationen, att vara sekreterare i planeringsutskottet och i stadsbyggnadsnämnden. Du ska även medverka i administrationen av pågående bygglovärenden, diarieföra inkommande handlingar, ge service internt och externt samt hantera förvaltningens fakturor. Du blir spindeln i förvaltningens mitt som har stora möjligheter att påverka hur arbetsuppgifterna ska utföras. Innehållet i tjänsten kan i viss mån förändras beroende på din bakgrund.
KvalifikationerVi söker dig som har en utbildning inom administration och som har erfarenhet av arbetet inom offentlig tjänst, helst det kommunala området med ett extra plus för erfarenhet av arbete med PBL-frågor. Du är van att arbeta med IT-baserad administration eftersom vi arbetar med flera olika sådana system t ex ärendehanteringssystem.
Det är bra att du har en god förståelse för hur en politikerledd organisation fungerar. Vi vill även att du har en utpräglad servicekänsla, är strukturerad och självgående. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I Vaxholms stad strävar vi efter en jämn könsfördelning och att mångfald ska finnas både bland chefer och anställda.
Arbetstider och omfattningHeltid. Årsarbetstid medger flexibel arbetstid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse
ErsättningIndividuell lönesättning, lämna gärna ditt löneanspråk i ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-12-02
Vi undanber oss alla erbjudanden om bemannings-, annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering.
Ansökan via länken i denna annons alternativt per mail till
stadsbyggnad@vaxholm.seVi kommer att kalla till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Ange följande referens när du ansöker: A302750
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanne Edén, 08-541709 87,
susanne.eden@vaxholm.seOskar Pihl, 08-541709 74,
oskar.pihl@vaxholm.seFöretagVaxholms Stad
AdressVaxholms Stad
18583 Vaxholm
Jobbnummer 1399745
Observera att sista ansökningsdag har passerat.