Planeringsledare risk och säkerhet
Göteborg, Trafikkontoret / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborg, Trafikkontoret i Göteborg Trafikkontorets uppdrag är att erbjuda boende, besökare och näringsliv en stad som är attraktiv att bo, färdas, verka och vistas i. Vi gör det tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i staden för att Göteborg ska kunna fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad.
Vi planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens gator och offentliga rum för bästa rörlighet och framkomlighet. En viktig del i vårt uppdrag är att ha en kontinuerlig och öppen dialog med boende, besökare och näringsliv.
Trafikkontoret har drygt 220 anställda och vi driver just nu ett omfattande arbete med att utveckla vår verksamhet.
Publiceringsdatum2015-12-08ArbetsuppgifterAvdelning Verksamhetsstyrning leder, samordnar och utgör stöd för hela kontoret inom områdena ledning och styrning, verksamhets- och kvalitetsutveckling, risk, kris och säkerhet samt upphandling, avtal och juridik.
Den här rollen står för systematiskt och integrerat arbete inom områdena risk-, säkerhet och kris på förvaltningen. Du kommer vara ett stöd i förvaltningens risk, säkerhets- och krisarbete genom hela processen, från planeringsarbetet till genomförande och uppföljning
Ett särskilt fokus kommer att ligga på de stora investeringsprojekten.
Arbetet bedrivs både internt och externt med entreprenörer. Du utgör stöd gentemot vår upphandlingsverksamhet genom att ge råd om hur rätt krav ska ställas på leverantörer.
I arbetsuppgifterna ingår också att planera och genomföra utbildningar, leda och delta i nätverk inom områdena samt bedriva omvärldsbevakning.
Som specialist inom risk, säkerhet och kris är man ett stöd till förvaltningens ledning, vilket bland annat innebär att bereda och föreslå beslut. Det innebär ett strategiskt arbete med fokus på en systematisk erfarenhetsåterföring till verksamheten.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot risk och säkerhet, verksamhetsutveckling, kvalitetsstyrning och/eller annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig,.
Du har erfarenhet och kunskap om intern styrning samt metoder och verktyg för analys. Du har minst fem års erfarenhet av arbete med systematisk riskhantering, krishantering och säkerhet.
Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet är meriterande.
Du har stor drivkraft för de frågor som ingår i uppdraget. Du arbetar självständigt och har många interna och externa kontakter vilket förutsätter en mycket god samarbetsförmåga. Du är pedagogisk, bra på att kommunicera och du kan engagera andra i utvecklingsarbetet. Du arbetar strukturerat och det är självklart för dig att vilja dela med dig av dina kunskaper.
Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-10
Ange följande referens när du ansöker: A524580
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Hagberg, Enhetschef 031-368 26 46
Facklig kontaktAsbjörn Hanssen, Saco 031-368 26 72
Susanna Sandcrona, Vision 031-368 23 58
FöretagGöteborg, Trafikkontoret
AdressGöteborg, Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg
KontorsadressKöpmansgatan 20
Jobbnummer 2567218
Observera att sista ansökningsdag har passerat.