Planeringsledare
Borås Stad, Stadsdelsförvaltningen Väst / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Borås
2012-05-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Planeringsledare" (publicerad 2012-06-30) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borås Stad, Stadsdelsförvaltningen Väst i Borås Planeringsledare
till Stadsdelsförvaltningen Väster. Sista ansökningsdag 17 juni 2012
(Ref nr 45:2012:32)
Stadsdelsförvaltning Väster är en av tre stadsdelsförvaltningar som bildades i Borås Stad i samband med en stor omorganisation för ett år sedan. Stadsdelsförvaltningens huvuduppgift är att bedriva skola förskola, äldreomsorg, IFO barn och familj, kultur- och fritidsverksamhet för nära 37 000 invånare. Förvaltningen består av 2000 anställda och har ett kommunbidrag på över en miljard kronor. Vi söker nu dig som vill vara med i det fortsatta byggandet av vår nya organisation och utvecklandet av äldreomsorgen.
Arbetsplats: Stadsdelsförvaltning Väster
Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter: Som planeringsledare är huvuduppdraget att utveckla stadsdelens äldreomsorg på uppdrag av områdeschef och i samråd med dennes ledningsgrupp. Utvecklingen ska ske utifrån gällande styrdokument och politisk viljeinriktning.
Tjänsten som planeringsledare innebär att på uppdrag av områdeschefen:
• Aktivt leda utvecklingsarbete på uppdrag av områdeschef och i dialog med ledningsgrupp
• Följa upp och analysera verksamheten utifrån styrnings- och ledningsperspektiv och föreslå förbättringsåtgärder (t.ex. Äldreomsorgsplan, mål, verksamhetsmått, NKI, Verksamhetsplan mm.)
• Genomföra kvalificerade utredningsuppdrag och ta fram beslutsunderlag till nämnd och ledningsgrupp på uppdrag av Områdeschef
• Säkerställa att ledningssystemet för kvalitet i verksamheten enl SoL och HSL efterlevs inom stadsdelen.
• Ansvara för hantering av fel och brister samt klagomål
• Samordna äldreomsorgens information internt och externt (t.ex. informationsmaterial, intranät och webb mm.) i samråd med stadsdelens informatör.
• Vara kontaktperson i kompetens- och utbildningsfrågor
Kvalifikationer: Vi söker dig som:
• har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har förmåga att kommunicera och kan skapa delaktighet och samsyn kring verksamheten
• är strukturerad och självgående i ditt arbete
• är mål- och resultatorienterad samt har en god analytisk förmåga.
• har förmåga till helhetssyn med äldreomsorgens uppdrag i centrum.
• har en högskoleutbildning inom SoL alt. HSL
Upplysningar om tjänsten lämnas av områdeschef Ingalill Lindberg, tfn 033-35 38 83, 0706-08 38 83.
Välkommen med din ansökan senast 17 juni 2012
Se till att du är inloggad innan du fyller i din ansökan!
Publiceringsdatum2012-05-30Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-17
För att skicka in en ansökan krävs att du har ett användarkonto och är inloggad, sök via länken:
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: 45:2012:32
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagBorås Stad, Stadsdelsförvaltningen Väst
AdressBorås Stad, Stadsdelsförvaltningen Väst
50180 BORÅS
KontaktuppgifterTelefonnummer: 033-357000
Jobbnummer 1258671
Observera att sista ansökningsdag har passerat.