Planerare till operativ verksamhetsstyrning

Polismyndigheten, Polisregion Nord / Administratörsjobb / Skellefteå
2024-08-19


Visa alla administratörsjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord i Skellefteå, Piteå, Älvsbyn, Luleå, Umeå eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Operativ verksamhetsstyrning består i region nord av tre grupper som stödjer den operativa planeringen på regional-, polisområdes- samt lokalpolisområdesnivå. Grupperna säkerställer en gemensam planeringsprocess och har nära samarbete med chefer och fackliga organisationer.

Vi söker nu dig som vill arbeta som planerare med placering i Skellefteå.

Publiceringsdatum
2024-08-19

Arbetsuppgifter
Som planerare på Polisen kommer du att arbeta administrativt med det mesta som rör personalplaneringen och du är expert inom arbetstidsavtalet. I din roll kommer du att stötta cheferna i frågor som rör arbetstidsförläggning och kollektivavtal.

Som Planerare på Polisen kommer du att:
• Planera personalresursen på bästa möjliga sätt för att uppnå det önskvärda verksamhetsbehovet. Detta med hänsyn till såväl arbetsmiljö- som ekonomiska aspekter samt på såväl kort som lång sikt.
• Säkerställa att våra kollektivavtal, ASA/Polis efterföljs.
• Bereda personaluttag vid både planerade och hastigt uppkomna insatser.
• Vara delaktig i utbildningsplanering.
• Ingå i polisområdets semesterplaneringsgrupp.
• Vara ett stöd för chefer och medarbetare i arbetstidsförläggningsfrågor.
• Vid särskild händelse ingå i stabsarbetet.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
• Minst ett års aktuell arbetslivserfarenhet av personalplanering och personaladministration eller motsvarande erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
• Mycket god vana av MS Office-paketet, särskilt Excel och erfarenhet av dator som dagligt arbetsverktyg.
• God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du även har:
• Eftergymnasial utbildning/kurser i personaladministration som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Aktuell erfarenhet av arbete med och kunskap om de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter så som arbetstidsavtalet (ASA), semesterlagen, föräldraledighetslagen, villkorsavtalet m.fl.
• Aktuell erfarenhet av personalplanering som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten, ex. planerat personal i dygnet-runt verksamhet, planering av större verksamhet.
• Aktuell erfarenhet av personaladministrativa systemen COPS och/eller Heroma.

Dina personliga egenskaper
Som planerare är det avgörande att ha en helhetssyn och förmågan att förstå integrationen mellan olika delar av verksamheten. Du har ett strukturerat och ordningsamt förhållningssätt som kombineras med en flexibilitet där du har lätt att tempoväxla vid plötsligt ändrade omständigheter. I rollen som knutpunkt mellan personal och andra funktioner krävs dina nätverks- och samverkansfärdigheter och därför är din goda kommunikations-och samarbetsförmåga av största vikt. Du är en lagspelare som trivs både i grupp och i självständigt arbete och du har förmåga att kunna prioritera, fatta beslut och lösa uppkomna problem självständigt och i samverkan med andra aktörer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Skellefteå
Arbetstid: Dagtid med flexibel arbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Planerare

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C204789/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Nord

Kontakt
HR-konsult
Emelie Mångs
emelie.mangs@polisen.se

Jobbnummer
8846931

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Nord

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord: