Planerare till Myndighetsavdelningen, Utredningsenheten vård och
Örebro kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Vill du vara med i ett spännade utvecklingsarbete inom Myndighetsavdelningen?
Om tjänsten
Utredningsenheten vård och omsorg söker nu en planerare med uppdrag att utreda och utveckla verksamheten utifrån uppdrag som formuleras internt och externt (ex politiska uppdrag). Du kommer att arbeta bland annat utifrån lagstiftningarna SoL, HsL och LSS. Du kommer även att vara delaktig i arbetet med ständiga förbättringar av våra rutiner och riktlinjer.
Du kommer att vara en del av Myndighetsavdelningen där du också kommer att samarbeta med andra professioner inom förvaltningen, såsom biståndshandläggare, strateger, chefer, administratörer, jurister och politiker. På avdelningen sker ett ständigt pågående kvalitetsarbete som du förväntas medverka i tillsammans med övriga medarbetare. Det viktigt att du har ett stort engagemang och intresse för utvecklings- och kvalitetsarbete.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• utrednings- och utvecklingsarbete samt utvärderingar
• framtagning, bearbetning och analys av statistik
• processkartläggning
• omvärldsbevakning
Publiceringsdatum2018-07-23Kompetenser• högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, socionom eller annan utbildning som
arbetsgivaren bedömer likvärdig
• kunskap om metoder och verktyg för uppföljning och utvärdering
• dokumenterad erfarenhet av arbete med uppföljning och utvärdering
• erfarenhet av arbete med utvecklingsfrågor
Arbetet ställer krav på mycket god kommunikativ förmåga där du på ett tydligt och strukturerat
sätt kan uttrycka dig i tal och skrift. Du har förmåga att självständigt driva och leda utredningar och processer inom avdelningens verksamhetsområden. Du har god förståelse för verksamheternas krav och har lätt att samarbeta med såväl interna som externa aktörer. För att lyckas i rollen ska du vara analytisk, noggrann och pedagogisk. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• sakkunskap om de specifika verksamheterna (vård och omsorg, hälso- och sjukvård, personer med funktionsnedsättning)
• god kunskap i SoL, HSL, LSS samt annan lagstiftning
• erfarenhet av projektstyrning och projektledning
• erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation
Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning 100%.
Tillträde: enligt överenskommelse.
Antal tjänster:1.
Om arbetsplatsen
Myndighetsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. Myndighetsavdelningen har cirka 130 medarbetare som arbetar med myndighetsutövning, debitering, tillsyn och uppföljning. Avdelningen är under utveckling där vi arbetar för att rättssäkra processer som rör myndighetsutövning.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 19 augusti 2018.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJessica Henriksson, Enhetschef 019-21 34 43
AnnaStina Henriksson, Avdelningschef 019-21 45 94
SACO Expedition, 019-21 30 96
Vision Expedition, 019 - 21 11 93
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro
KontorsadressBox 30060
Jobbnummer 4259106
Observera att sista ansökningsdag har passerat.