Planerare till LPO Borås, Region Väst
Polismyndigheten / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Borås,
Alingsås,
Härryda,
Göteborg,
Vara eller i
hela Sverige Om arbetsplatsen
Är du redo för en större uppgift? Till vårt team i LPO Borås söker vi nu en planerare. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Publiceringsdatum2023-05-09Dina arbetsuppgifterSom personalplanerare med placering vid LPO Borås kommer du att arbeta med planering och schemaläggning för både dagtidsarbetare och skiftpersonal.
Det kan handla om att sköta den löpande planeringen för polisområdets olika sektioner men även operativ planering i form av att bemanna insatser och göra olika uttag knutna till särskilda händelser.
Du kommer att arbeta i team och ansvarar i huvudsak för:
Planera personalresursen på bästa möjliga sätt för att uppnå det önskvärda verksamhetsbehovet
Bereda personalluttag vid både planerade och hastigt uppkomna insatser
Säkerställa att våra kollektivavtal ASA/Polis efterföljs
Vara ett stöd för chefer och medarbetare i personaladministrativa frågor
Arbeta i Polisens administrativa system, främst COPS och Heroma samt arbeta i Excel.
Hantera övriga arbetsuppgifter inom sektionen/ lokalpolisområdet
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
Godkänd gymnasieutbildning.
Minst ett års erfarenhet av arbete mer personaladministration och personalplanering eller liknande arbetsuppgifter.
Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Vana av att arbeta med Officepaketet, särskilt Excel.
Det är meriterande om du även har:
Erfarenhet av att arbeta i Polisens personaladministrativa system.
Erfarenhet av arbete med regelverk och lagstiftning som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter så som semesterlagen och föräldraledighetslagen.
Erfarenhet av arbete inom service, företrädesvis i form av personliga möten.
Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, exempelvis protokollföring etc.
Personliga egenskaper:
Du har stor förmåga till helhetssyn och en förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra. Du har ett utpräglat ordningssinne och god förmåga att arbeta strukturerat samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete.
Du är socialt kompetent och har förmåga att nätverka och samarbeta, då du i rollen som planerare fungerar som en knutpunkt mellan personal och andra funktioner. Du arbetar med stort engagemang och problemlösningsfokus och har förmågan att arbeta proaktivt och fånga upp möjligheter till effektivisering och förbättring av arbetet. Du har även god förmåga att prioritera och hantera stressiga situationer, då det periodvis är hög arbetsbelastning.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
KontaktHar du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta bemannande chef:
Gruppchef Emma Hermansson, nås via
emma.hermansson@polisen.se eller Polisens växel på 114 14
Har du frågor gällande rekryteringen kontakta ansvarig HR-konsult:
Josefin Ekström, nås via
josefin.ekstrom@polisen.se Fackliga företrädare
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen, nås via Polisens växel på 114 14.
Övrig information
Arbetsort: Borås.
Arbetstid: Dagtid med flex.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Funktion: Planerare.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076),
https://polisen.se/ Sandgärdsgatan 15 (
visa karta)
503 34 BORÅS
Arbetsplats Borås Polisstation
Jobbnummer 7752940
Observera att sista ansökningsdag har passerat.