Planerare med administrativa arbetsuppgifter till Nordost
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
Publiceringsdatum2024-09-24ArbetsuppgifterNu söker vi dig med erfarenhet av administration, schemaplanering och koordinering till en tjänst för område BmSS inom funktionsstöd i Nordost 2.
Är du serviceinriktad, strukturerad och trivs med planering/bemanning och administrativa uppgifter? Då kan du vara den vi söker!
Inom området BmSS arbetar främst stödassistenter och stödpedagoger som stöttar personer med funktionsnedsättning i deras vardagliga liv.
Som planerare har du ansvar för bemanningsplanering och samordning till våra samtliga verksamheter inom BmSS. Du arbetar operativt och hanterar den dagliga koordineringen och alla poster i personec och Time Care.
Du administrerar schema och placeringar i lönesystemet Personec och hanterar även all avvikelse poster i lönesystemet Personec och säkerställer så att våra medarbetare får rätt ersättning. Du placerar månadsavlönade personal med rörligt uppdrag på olika verksamheter utifrån behov som kan uppstå vid både planerad och akut frånvaron. Du kommer även dagligen att lägga in vikariebeställningar till bemanningsenheten i systemet Time Care Pool.
Du har en central och viktig roll med hög tillgänglighet och arbetar nära bemanningsenhet, medarbetare samt enhetschefer.
Att arbeta inom funktionsstöd kännetecknas av stort inflytande och delaktighet.
Hos oss får du möjlighet att tillsammans med enhetschefen och kollegorna vara med och ta fram nya arbetssätt och rutiner.
Välkommen med din ansökan!
KvalifikationerFör denna tjänst söker vi dig som har en gymnasial utbildning med inriktning mot administration, personal, lön, eller en annan utbildning/kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Det är ett krav att du har tidigare arbetserfarenhet från samordning, planering och administration samt kunskaper inom funktions stöd. För arbetet krävs goda datakunskaper och erfarenhet av att arbeta i Time Care planering, Time Care Pool och lönesystemet Personec på avancerad nivå.
För rollen krävs att du är serviceinriktad, positiv och lyhörd samt ha lätt att skapa relationer där du värdesätter respekt samt har ett arbetssätt som kännetecknas av tillit och förtroende. Du ska kunna arbeta självständigt och hantera många arbetsuppgifter samtidigt samt ta snabba beslut. Du ska vara anpassningsbar och stresstålig och även förstå värdet av ett gott samarbete inom organisationen. Det är viktigt att du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket, och utrycka dig väl och tal och skrift.
Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andra språk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Introduktion vid nyanställning
• Kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister vilket du kan göra via följande länk:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C210004".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Förvaltningen för funktionsstöd
Kontakt Enhetschef
Maryam Karvan Kiani
031-3653351 Jobbnummer 8916735
Observera att sista ansökningsdag har passerat.