Personligt ombud till Bräcke diakoni
Stift Bräcke Diakoni / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stift Bräcke Diakoni i Göteborg,
Mölndal,
Alingsås,
Uddevalla,
Falkenberg eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-07-18BeskrivningBräcke diakoni, Område Funktionstöd, Personligt Ombud, Göteborg
Bräcke diakoni är en hundraårig, idéburen stiftelse men också en innovativ välfärdsaktör.
Med över 40 verksamheter inom områdena hälsovård, funktionshinder och äldreomsorg. Som idéburen stiftelse har vi inga ägare och drivs först och främst av viljan om att göra skillnad, snarare än ekonomisk vinst. Det gör att vi kan tänka med hjärtat först. Idag är vi över 1100 medarbetare och fortsätter växa och utvecklas. Vi finns på ett flertal orter i Sverige med huvudkontor i Göteborg.
Vår Personligt Ombudsverksamhet vänder sig till vuxna personer med psykiska funktionsnedsättningar som medför stora svårigheter för ett fungerande vardagsliv. Vi möter personer med stora behov av vård, rehabilitering, stöd och service och som ofta har eller är i behov av kontakter med flera olika myndigheter och instanser.
Dina arbetsuppgifterSom personligt ombud kommer ditt främsta uppdrag vara att tillsammans med den enskilde(uppdragsgivaren) kartlägga och formulera personens behov av t ex. vård, stöd och sysselsättning.
Tillsammans med uppdragsgivaren arbetar du för att hen ska få sina önskemål, behov och lagligarättigheter tillgodosedda. Ofta består en stor del av arbetet av att stötta uppdragsgivaren i kontakten med myndigheter och övrigt nätverk. Till vår hjälp i vårt dagliga arbete använder vi oss av arbetsmetoderna Empowerment och MI. Utbildning inom dessa metoder är meriterande men inget krav.
I rollen ingår även att identifiera systemfel hos eller mellan olika myndigheter och huvudmän samt att föra fram dessa på olika sätt.
KvalifikationerVi söker dig med lämplig högskoleutbildning t ex psykiatrisköterska, socionom, beteendevetare, socialpedagog, eller arbetsterapeut med en längre tids erfarenhet av målgruppen i ditt tidigare arbetsliv.
En förutsättning för arbetet är att du har goda kunskaper om samhällets utbud av vård/stöd/service för målgruppen och god kännedom om relevant lagstiftning ex SoL, LSS, HSL och lagen om allmän försäkring. Juridiska kunskaper är meriterande.
Rollen ställer krav på självständighet och du behöver kunna fatta egna beslut. Därför är det viktigt att du är självgående och strukturerad. Du besitter en personlig mognad och har förståelse för målgruppen. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
För oss är det viktigt att du har ett stort engagemang för målgruppen och tror på människans egen förmåga till förändring. Då det är ett väldigt varierande och flexibelt arbete är det en förutsättning att du är flexibel, initiativrik och har förmåga till nytänkande. Det är av stor vikt att du har en god samarbetsförmåga och att du trivas med att arbeta både enskilt och i grupp.
AnställningsvillkorTjänsten är en allmän visstidsanställning som kan leda till en tillsvidaretjänst. Vi gör urval och intervjuer löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Har du frågor vänligen kontakta verksamhetschef Anna-Lena Slibar,
anna-lena.slibar@brackediakoni.se Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/143".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stift Bräcke Diakoni Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Bräcke diakoni
Kontakt Anna-Lena Slibar, Verksamhetschef
031–217215 Jobbnummer 7971335
Observera att sista ansökningsdag har passerat.