Personliga handläggare inom sjukersättning i Göteborg
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter enskilda som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Individer har olika behov av stöd och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. I arbetet bedömer du om personen har rätt till sjukersättning genom att göra kvalificerade utredningar. Du ansvarar för kontakter och samarbete med andra som individen kan behöva stöd av exempelvis hälso- och sjukvården och Arbetsförmedlingen. Kontakten med personerna har du främst via telefon. I förekommande fall utreder du också individens möjlighet till att delta i rehabiliterande och samordnade insatser.
Du kan läsa mer om sjukersättning på vår webbplats.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana.
Det är meriterande om du
• fördjupade kunskaper inom minst ett av Försäkringskassans förmånsområden
• har arbetat på myndighet med utredningar och fattat beslut som påverkat individer
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2018-06-28Övrig informationEtt antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde från och med 1 september 2018 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
KontaktChef: Britt Lundmark, tel. 010-119 55 50 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Amelia Lesniewicz, tel. 010-118 68 53 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Sofia Hjelte, tel. 010-111 46 28 Saco-S: Mattias Lindgren, tel. 010-119 56 41. Seko:
fseko@forsakringskassan.seSå ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 8 juli 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 4226340
Observera att sista ansökningsdag har passerat.